پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۷ شهریور ۱۴۰۳ | عراقچی ارز را پایین کشید
پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۷ شهریور ۱۴۰۳ | عراقچی ارز را پایین کشید

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند کنونی قیمت دلار مشابه سیاست تثبیت این ارز در دو سال اخیر در یک بازه قیمتی مشخص است. به نظر آن‌ها، دلار همچنان از الگوی سال‌های گذشته پیروی می‌کند و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده نیز در محدوده‌های قیمتی کنونی نوسان داشته باشد.

در روز سه‌شنبه، قیمت طلا و سکه به دنبال کاهش قیمت دلار و اونس جهانی طلا کاهش یافت. این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که در روز دوشنبه ارزش بازار طلا افزایش یافته بود. در چهارمین روز هفته، اونس جهانی طلا سقف قیمتی ۲۵۲۵ دلار را از دست داد و این موضوع تأثیر خود را بر بازار طلای داخلی نیز گذاشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود کاهش قیمت دلار و اونس جهانی طلا، در روزهای باقیمانده از هفته جاری روند قیمت‌ها در بازار فلز زرد در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت. فعالان بازار طلا با وجود پایان ماه صفر و رونق گرفتن بازار طلا، این افزایش تقاضا را در رشد قیمت‌ در بازار طلا موثر نمی‌دانند.

آنها معتقدند تنها تغییرات قیمت دلار و اونس جهانی طلا، نوسان قیمت در بازار طلای داخلی را به همراه خواهد داشت و روند تقاضا می‌تواند منجر به نوسان قیمت در حباب سکه شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با رقم ۲۵۱۰ دلاری در حال معامله است و کاهش نزدیک به هشت دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و ۸۷ سنتی در حال معامله است و افت محدود پنج سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۷ هزار و ۹۰ تومانی ایستاده است و افت ۳۷۰ تومانی دارد.

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه ۶ شهریور با رقم ۴۲ میلیون و ۶۴۵ هزار تومانی معامله شد و افت ۲۶۵ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار با کاهش ۳۷۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۵۸۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع‌ سکه با کاهش ۱۵۰ تومانی به کانال پایین‌تر برگشتند. نیم‌سکه کانال ۲۳ میلیون تومانی را از دست داد و با رقم ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه نیز کانال ۱۵ میلیون تومانی را از دست داد و با قیمت ۱۴ میلیون ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و در سطح ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا روز سه‌شنبه همانند سکه نوسان کاهشی داشت. هر مثقال طلا با افت ۱۳۲ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۸۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۵۴۰ هزار تومانی رسید.

حباب سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۲ هزار تومان، سکه بهار ۱۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۹ هزار تومان و ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه گرمی ۲۵ هزار تومان افزایش داشت.

در روز سه‌شنبه، قیمت دلار با کاهش ۴۰۰ تومانی مواجه شد، اما این کاهش قیمت نتوانست منجر به تغییر کانال اسکناس دلار شود. در سومین روز معاملاتی هفته، دلار در نیمه پایینی کانال نهم از کریدور پنجم بسته شد. 

تحلیل بازار ارز نشان‌دهنده افزایش محدود تقاضا نسبت به عرضه است؛ با این حال، به نظر می‌رسد که معامله‌گران در زمان ورود اخبار نامساعد به بازار ارز تمایلی به نوسان‌گیری ندارند. آنها بر این باورند که دلار دیگر به سیگنال‌های سیاسی واکنش‌های تند نشان نمی‌دهد و روند قیمت‌ها در بازار ارز در ماه‌های اخیر این موضوع را تأیید کرده است.

پیش‌بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند فعلی قیمت دلار یادآور سیاست تثبیت این اسکناس طی دو سال گذشته در منطقه قیمتی مشخصی است. به اعتقاد آنها، دلار از همان الگوی سال‌های گذشته تبعیت می‌کند و طی هفته‌های آینده نیز در محدوده‌های قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.

گفتنی است تزریق سیگنال‌های مساعد سیاسی از سوی عراقچی وزیر امور خارجه دولت چهاردهم مبنی بر  ایجاد توافق جدیدی بر پایه برجام در روز سه‌شنبه امیدواری نسبت به بهبود آینده سیاسی کشور را بالا برده است.

شایان ذکر است قیمت درهم روز سه‌ شنبه با کاهش ۱۰۰ تومانی با قیمت ۱۶ هزار و  ۵۰ تومانی بسته شد. قیمت تتر در چهارمین روز هفته کاهش ۱۰۰ تومانی پیدا کرد و در سطح ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۱۲۰ تومانی معامله شد و افت ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۹۸۰ تومانی ایستاد و افت ۶۰۰ تومانی پیدا کرد.

همچنین روز سه‌ شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۱۴۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۲۹۵ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]