قیمت دلار در بازار آزاد ریخت  ( ۷ شهریور )
قیمت دلار در بازار آزاد ریخت  ( ۷ شهریور )

قیمت فروش یورو در صرافی ملی با افزایش ۴۰ تومانی به ۵۴,۹۰۵ تومان (پنجاه و چهار هزار و نهصد و پنج) رسید. قیمت دلار در بازار آزاد تا لحظه تنظیم خبر به ۵۸ هزار تومان و ۹۱۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز قبل روند کاهشی را نشان می دهد.

امروز قیمت دلار و یورو در صرافی بانک ملی ایران افزایش یافت. بازار ارز در روز سه‌شنبه به سمت کاهش قیمت‌ها حرکت کرد و نرخ‌ها از سطوح مقاومتی خود پایین آمدند. این روند توسط برخی تحلیلگران به عنوان یک دوره استراحت بازار توصیف شد، در حالی که گروهی دیگر آن را ناشی از تزریق دلار توسط بازارساز دانستند. این دو عامل مهم باعث شد که قیمت دلار در هرات دوباره به کانال ۵۸ هزار تومان برسد.

قیمت یورو در صرافی ملی امروز

در بازار امروز یورو در صرافی ملی نسبت به روز قبل ، با ۴۰ تومان افزایش، ۵۴,۹۰۵ (پنجاه و چهار هزار و نهصد و پنج ) تومان نرخ گذاری شد.

آخرین نرخ دلار در صرافی ملی

همچنین دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۴۹,۲۰۰ (چهل و نه هزار و دویست ) تومان معامله شد.

شرط مهم برای توقف دلار

 

بازار ارز در روز سه شنبه وارد فاز نزولی شد و قیمت ها از مرزهای مقاومتی عقب نشستند؛ روندی که برخی تحلیلگران از آن با عنوان استراحت بازار یاد کردند و گروهی دیگر هم آن را به تزریق دلار توسط بازارساز نسبت دادند؛‌دو احتمال مهم که گذر قیمت دلار هرات را دوباره به کانال ۵۸ هزار تومان انداخت. این اسکناس آمریکایی در جریان معاملات روز گذشته اولین سیگنال کاهش را به بازار ارز فرستاد و با بازگشایی زیر مرز حمایتی ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، گارد نزولی گرفت و در ادامه تحت تأثیر افت قیمت درهم امارات، کاهش بیشتری را تجربه کرد و تا ۵۸ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آمد. دلار هرات در ادامه به دلیل عدم توانایی در تثبیت، زیر مرز ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان متوقف شد و در نهایت در قیمت ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات هم که در ساعات اولیه بازار با گپ منفی ۳۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومان بازگشایی کرد، در ادامه معاملات نتوانست از این مرز پایین‌تر رفته و در نهایت ۱۶ هزار و ۵۰ تومان قیمت خورد.

روند نزولی دلار هرات و درهم امارات بر نوسانات دلار در بازار تهران هم اثرگذار بود و این اسکناس آمریکایی سه‌شنبه را با گپ منفی در ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز کرد و به سمت کف کانال حرکت کرد و در نهایت در ۵۹ هزار و ۵۰ تومان بسته شد. نکته قابل توجه بازار منفی بودن حباب دلاری درهم بود که در پی آن دلار تهران با نرخ بالاتر از قیمت دلاری درهم معامله شد.

بازار ارزهای دیجیتال هم در روز سه شنبه شاهد نوسانات محسوسی بود و قیمت تتر که طی سه روز گذشته با مرز مقاومت ۶۰ هزار تومان درگیر بود و نتوانست از این مرز عبور کند؛ در روز سه‌شنبه، نزدیک به کانال ۶۰ هزار تومان معامله شد، اما با کاهش در بازارهای دیگر، قیمت آن نیز نزولی شد و در نهایت در حوالی ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان که مرز حمایتی این رمزارز محسوب می‌شود، معامله شد. قیمت تتر در چند روز اخیر بالاتر از قیمت دلار تهران معامله شد؛ موضوعی که نشان‌دهنده تمایل بازار به حفظ ارزش ارزهای دیجیتال است.

بازار ارز و سکه در حال حاضر در یک وضعیت حساس قرار دارد و نوسانات قیمت دلار و دیگر ارزها تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی متعددی هستند که از جمله می توان به «تزریق دلار توسط بازارساز»، «تحولات اقتصادی و سیاسی داخلی و بین‌المللی» و همچنین «اثرات از آزادسازی سپرده‌های وکالتی» اشاره کرد.

 

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]