قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ | پیش بینی حساس از بازار ارز
قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ | پیش بینی حساس از بازار ارز

هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۴۹ هزار و ۲۹۰ تومان و حواله دلار به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۱۲ تومان افزایش یافت.

در معاملات امروز (یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۹ هزار و ۲۹۰ تومان و نرخ حواله دلار به ۴۵ هزار و ۵۱۲ تومان افزایش یافته است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۵۴ هزار و ۴۷۹ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۰ هزار و ۳۰۳ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۳ هزار و ۴۲۱ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۳۹۲ تومان است.

وضعیت بازار ارز و قیمت دلار

 بازار ارز در حالی به سراغ معاملات روز یکشنبه می‌رود که دلار در بازار آزاد نوسان خاصی را تجربه نکرد و پشت کانال ۶۰ هزار تومان متوقف شد. اما دلار رسمی روند صعودی را طی کرد و به محدوده‌های بی‌سابقه‌ای رسید تا در معاملات روز یکشنبه که با توجه به تعطیلات پیش رو، بازار نیمه‌تعطیل خواهد بود، درهم نقش لیدر را برعهده بگیرد. قیمت دلار در بازار هرات که هفته گذشته در محدوده ۵۹ هزار و ۳۰۰ تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد،‌ علی‌رغم تلاش‌ برای شکستن مرز ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، در عبور از این مرز ناکام ماند تا در نیمه دوم معاملات ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شود. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،‌ تحلیل‌گران فنی معتقدند در صورت شکستن حمایت ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان توسط دلار، احتمال کاهش قیمت تا ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان وجود دارد و در صورت تداوم تقاضا، دلار هرات ممکن است دوباره به سمت مرزهای مقاومت‌ بالاتر حرکت کند.

دلار تهران هم در روز شنبه مشابه با دلار هرات، نوساناتی را در محدوده ۵۹ هزار و ۵۰۰ تا ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان تجربه کرد. بازار دلار تهران به دلیل ارتباط تنگاتنگ با نرخ‌های ارز در هرات و دبی، تحت تأثیر قرار گرفت و نتوانست از مقاومت‌های بالاتر عبور کند. به گزارش اقتصادنیوز، انتظار می‌رود در هفته آینده این نوسانات در بازار ارز ادامه یابد و قیمت دلار تهران در محدوده فعلی تثبیت شود. اما در سمت رسمی بازار هم دلار نیما تا میانه کانال ۴۵ هزار تومان بالا رفت و دلار ثبت‌شده در بانک مرکزی وارد کانال ۴۲ هزار تومان شد. میانگین موزون قیمت دلار در سه ماه گذشته، رشد ۶ هزار تومانی داشته و به ۴۲ هزار تومان رسیده است. 

درهم امارات هم همراه با نوسانات دلار در بازار ارز تهران و هرات، نتوانست از مرز ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند و به ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

بازار رمزارزها هم به مانند روزهای گذشته نوسانات متعددی را تجربه کرد و تتر به عنوان یک استیبل‌کوین که عمدتاً در محدوده قیمتی دلار آمریکا معامله می‌شود، در سایه نوسانات محدود دلار، در محدوده ۵۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰ هزار تومان باقی ماند. پیش بینی می شود در صورت تثبیت قیمت دلار، تتر نیز در همین محدوده باقی بماند.

 با توجه به روند کنونی بازار، به نظر می‌رسد که نوسانات ارزها در هفته آینده محدود خواهد بود و دلار هرات و تهران با سطوح حمایتی و مقاومتی مهمی روبه‌رو هستند که در صورت شکستن این سطوح، تحولات مهمی در بازار رخ خواهد داد. درهم نیز تحت تأثیر تعطیلات و کاهش فعالیت‌های تجاری، ممکن است دچار کاهش جزئی شود. به نظر معامله‌گران تعطیلی‌ هفته جاری بازار را از مسیر خود دور می‌کند و همچنین باعث تغییر مسیر بازار با معاملات پشت خطی می‌شود. 

 

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]