پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۸ شهریور
پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۸ شهریور

بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش بیش از ۷۶۰۰ واحدی به کار خود پایان داد. پیش از آغاز بازار، اخبار مربوط به دریافت وام ارزان و حواشی پیرامون رئیس سازمان بورس و اعضای هیئت مدیره، باعث ایجاد شوک در بازار شد. این خبر برای بازار غیرمنتظره بود، هرچند در سال‌های گذشته نیز شوک ناشی از ورود ماینرها به بورس تهران خبرساز شده بود. همچنین، خبر استعفای عشقی در ابتدای بازار، شوک دیگری به وضعیت بازار وارد کرد. سومین گروهی که در بازار روز جاری بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده بود گروه شیمیایی بازار بود که ۱۴۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی داشت.

در معاملات امروز بازار بورس تهران، ارزش معاملات به ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل بازار نیز در حدود ۶۸۰۰ هزار میلیارد تومان قرار دارد، که نمی‌توان به راحتی درباره رشد آن اظهار نظر کرد.

فلزات اساسی در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی ایستاد و بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان از ارزش معاملات امروز بازار را به خود اختصاص داد. گروه خودرویی پر حاشیه بازار امروز در جایگاه دوم ایستاد و ارزش معاملات بیش از ۱۸۰ میلیارد تومانی را از آن خود کرد. 

سومین گروهی که در بازار روز جاری بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده بود گروه شیمیایی بازار بود که ۱۴۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی داشت.

در این روزها خبر وام رئیس سازمان بورس و کارکنان آن در فضای مجازی حسابی دست به دست می‌شود، هر چند که مجید عشقی در این خصوص با صدا و سیما مصاحبه‌ای کرد و عنوان کرده که این موضوع یک دروغ بزرگ است. اما در اوایل صبح روز جاری با انتشار درخواست کتبی خود از ریاست سازمان بورس استعفا داد. به همین خاطر شوری عالی بورس عصر امروز جلسه‌ای را برای بررسی درخواست آقای عشقی برگزار می‌کند.

در بازار روز جاری خبر و اطلاعیه منتشر شده در توسط ایران خودرو نیز حسابی سروصدا به پا کرده است البته که ایران خودرو ۱۰ شهریور ماه این آگهی را در سایت خود و سامانه کدال منتشر کرده است اما بعد از یک هفته تعطیلات در بازار امروز شاهد دست به دست شدن این آگهی در فضای مجازی بودیم تا به این طریق بحث واگذاری شرکت‌های تودلی ایران خودرو کلید بخورد.

۱۰۰ درصد سهام شرکت ایران خودرو کرمانشاه، ۱۰۰ درصد سهام ایران خودرو مازندران (خزر)  و ۱۰۰ درصد سهام شرکت بازرگانی پاساد ایرا  از جمله شرکت‌هایی است که ایران خودرویی‌ها تصمیم دارند آنها را به مزایده قرار بدهند.

دامنه نوسان هم بعد از مدت‌ها به یک درصد دیگر افزایش پیدا کرد تا نمادهای بازار سرمایه در محدوده مثبت و منفی ۳ درصدی نوسان داشته باشند. البته که این بازار باید هر چه زودتر سروسامان پیدا کند چرا که با مدل مدیریت شاهد خروج بیشتر پول از بازار سرمایه خواهیم بود.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران: 

شاخص کل از پس میانگین ۵۵ روزه خود گذشته البته این اتفاق خیلی مورد تایید اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه نیست چرا که بازار آن‌قدر منفی خورد و در همان محدوده‌های ۲ درصدی درجا زد تا اینکه میانگین ۵۵ روزه خود را به شاخص رساند.

ارزش معاملاتی پایین و دامنه نوسان محدوده این اجازه را نمی‌دهد که شاخص بتواند به اعداد و ارقام بالاتری برسد و این موضوع اجازه نمی‌دهد مقاومتی را از سر راه برداریم. به هر حال شاخص کل کمی بالاتر از میانگین ۵۵ روزه قرار گرفته است و این خود یک نقطه امید برای برگشت شاخص به اعداد بالاتر است. البته باید دید نظر شورای عالی بورس برای مدیریت سازمان بورس چیست و مدیر جدید سازمان چه برنامه‌های برای برون رفت از این چالش‌ها دارد و آینده بازار سرمایه چه خواهد شد؟ 

نمودار


منبع:

اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]