پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 58419
  • 06 دسامبر 2023 - 15:01
  • 38 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ترمز قیمت سکه کشیده شد/ سکه‌بازان رکب خوردند!

ترمز قیمت سکه کشیده شد/ سکه‌بازان رکب خوردند!
ترمز قیمت سکه کشیده شد/ سکه‌بازان رکب خوردند!

اکوایران:به دنبال کاهش قیمت اونس طلا، ترمز صعودی قیمت سکه امامی در بازار آزاد کشیده شد و این فلز گران بهای داخلی در سراشیبی افتاد.

به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی که با حمایت قیمت طلای جهانی در حال یکه تازی بود در دو روز گذشته با ریزش قیمت اونس طلا در سراشیبی افتاده است. به گفته معامله‌گران توقف روند صعودی اونس، ترمز صعودی قیمت سکه را کشید.

قیمت سکه امامی  که روز دوشنبه با ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود دیروز تا ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پایین آمد.

با این حال حباب سکه روز گذشته بزرگتر شد  و به ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. درمورد افزایش حباب سکه معامله‌گران معتقدند سکه به نرخ هفته قبل برگشت اما اونس کاهش بیشتری  را تجربه کرد و حتی پایین تر از رقم هفته قبل بسته شد. قیمت طلای آبشده با کاهش به محدوده ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برگشت که حبابش کاهشی شد. به گفته فعالان بازار با ریزش اونس اکثر معامله‌گران کال مارجین شدند و رکب خوردند.

به عقیده معامله‌‌گران فنی طلای آبشده در قیمت‌های فعلی یک گپ در چارت داشت که باید آن را پر می کرد و سپس مسیر بعدی آن مشخص خواهد شد.  تحلیل‌گران فنی معتقدند الگوی کاپ در طلای آبشده رویت شده است. به باور آنها بعد از این اگر سقف ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان‌ شکسته شود می‌توان  گفت دوباره روند افزایشی شده در غیر این صورت کاهشی خواهد بود.

در مورد سکه امامی هم در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را پیش روی خود دارد و از طرف دیگر در صورتی که محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹میلیون تومان وجود دارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
تامین ۶٫۲ میلیارد دلار ارز برای واردات از ابتدای سال 09 مه 2024

تامین ۶٫۲ میلیارد دلار ارز برای واردات از ابتدای سال

از ابتدای سال جاری تا ۱۸ اردیبهشت، ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد 09 مه 2024

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

09 مه 2024

علت ارزش رشد ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.