فنر بورس باز هم رها شد | وضعیت برگزاری مجامع استانی سهام عدالت
فنر بورس باز هم رها شد | وضعیت برگزاری مجامع استانی سهام عدالت

بر اساس آمار معاملات در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۲,۰۹۵۰,۸۹۲ واحد رسید. در این روز، شاخص کل بورس بیش از ۷ هزار واحد افزایش یافته که نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار سهام است. در پایان معاملات امروز،ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۳۲۳.۵۲۵.۴۸۶ میلیارد ریال ثبت شده است.

در تاریخ ۱۹ شهریور، بازار بورس بعد از چند روز متوالی ریزشی بودن امروز بالاخره شاخص کل را سبز دید و نقشه بازار کمی به رنگ سبز روی خوش نشان داد.. در این روز، شاهد افزایش نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بودیم که باعث سبز شدن بسیاری از نمادهای بورسی شد. کارشناسان همواره بر این عقیده‌اند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران می‌تواند به رشد ارزش شرکت‌ها و رونق بازار کمک کند و این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری ایجاد کند.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.

با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود. معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۳ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند وغدیر، فولاد، فملی، شپنا، شبندر، حکشتی و خودرو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۹ شهریور ۱۴۰۳

نقشه-بازار
 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۴۷۱۷ واحدی به ۶۶۶ هزار و ۱۴۷ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۳۲۳.۵۲۵.۴۸۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۷,۱۷۸.۹۶۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۴۵۲ میلیارد سهم است.
 
بازار نقدی (1)
 
 
نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، وسپهر، خاور، کگهر، بمپنا، حسینا و ساوه هستند.

خبرهای بورسی در ۱۹ شهریور ۱۴۰۳

گمرک ایران دیروز با ابلاغ بخشنامه ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: صنایع زنجیره فلزات می‌تواند ارز صادراتی را خود مصرف و یا به متقاضی واردکننده در داخل زنجیره فلزات به صورت ارز/کوتاژ با نرخ توافقی واگذار کنند. 

سیدرضا شهرستانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این خصوص گفت: تا پیش از این طبق اعلام بانک مرکزی باید کل ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما بازگردانده می‌شد. در واقع، شرکت‌ها با هزینه‌ ارز آزاد تولید می کردند و ارز نیمایی را به سامانه باز می‌گردانند. این روندبه دلیل وجود اختلاف ۱۷ هزار تومانی بین نرخ نیما و بازار آزاد توجیه اقتصادی نداشت و قابل تداوم نبود، چنان‌که به کاهش صادرات فولاد منجر شد. توافقی شدن ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد از طریق مذاکرات صورت گرفته با وزارت صمت و بانک مرکزی ضمن باز شدن راه برای صادرات، یک نرخ توافقی در کل زنجیره ایجاد شد تا از این طریق امکان واردات مایحتاج صنایع فولاد فراهم شود.

تاکنون مجامع ۹ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شده است

از ابتدای سال جاری تاکنون مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان، کردستان، کرمانشاه برگزار شده است. مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت یزد ۲۵ شهریور، سیستان وبلوچستان ۲۹ شهریور، همدان ۲۸ شهریور، شیراز ۲۹ شهریور و گرگان ۲۸ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]