چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیر واریز شد؟
چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیر واریز شد؟

علی‌اکبر عیوضی با اشاره به این که بازنشستگان زندگی خود را بر اساس زمان پرداخت مستمری‌ ها تنظیم کرده‌اند و حتی یک روز تأخیر می‌تواند تمام امور زندگی آن‌ها را مختل کند، افزود: بازنشستگان منبع درآمد دیگری ندارند و در صورتی که مستمری ماهانه با چهار روز تأخیر پرداخت شود، مشکلات زیادی ایجاد می‌شود؛ حتی ممکن است برخی از آن‌ها در خانه نان خالی هم نداشته باشند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس‌های مکرر خود ضمن انتقاد از تأخیر ۴ روزه، بیان می‌کنند که این تأخیر زندگی روزمره آن‌ها را مختل کرده و برنامه‌هایشان را به هم ریخته است.

«علی‌اکبر عیوضی»، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران، در انتقاد از این تأخیر می‌گوید: «این تأخیر طولانی نشان‌دهنده ناتوانی مدیرعامل تأمین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از وضعیت مستمری و مستمری‌بگیران است. در ۴۰ سال گذشته چنین تأخیری سابقه نداشته و عجیب است که خودشان جدول زمانبندی را اعلام می‌کنند، اما در عمل آن را فراموش می‌کنند.»

وی با بیان اینکه بازنشستگان زندگی خود را با روال پرداخت مستمری‌ها تنظیم کرده‌اند و حتی یک روز تاخیر همه مناسبات زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد؛ اضافه کرد: بازنشسته منبع درآمد دیگری ندارد و وقتی مستمری ماهانه با چهار روز تاخیر پرداخت می‌شود، مشکلات بسیار به وجود می‌آید؛ حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.

عیوضی ادامه داد: متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان ، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند.

پرداخت حقوق بازنشستگان برای ماه شهریور، همانند ماه‌های گذشته، از بیستم شهریور آغاز شد. مستمری گروه اول بازنشستگانی که نام خانوادگی‌ شان با حرف «الف» شروع می‌شود، در این تاریخ پرداخت شد. همچنین، مستمری گروه دوم این بازنشستگان نیز در تاریخ ۲۱ شهریور شد و مستمری گروه سوم آن‌ها در تاریخ ۲۴ شهریور پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان تا یکم مهر و براساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز یکم مهر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند:

حقوق

 


منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]