محصول جدید سایپا منتظر چراغ سبز صمت/ سایپا از روی دست ایران خودرو کُپی می کند؟
محصول جدید سایپا منتظر چراغ سبز صمت/ سایپا از روی دست ایران خودرو کُپی می کند؟

اکو ایران : خودروسازی سایپا در سایت کدال جدیدترین اطلاعات مربوط به تولید و عرضه محصولات خود را منتشر کرد.

به گزارش اکو ایران، سایپایی ها تا پایان تیر ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۱۹ هزار دستگاه انواع شاهین را در خطوط تولید خود تکمیل کردند این تیراژ تولید در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود دو درصدی را نشان می دهد.

نارنجی های جاده مخصوص در پایان اولین ماه از تابستان ۱۴۰۲ حول و حوش ۱۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه شاهین را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

رشد اندک در تولید شاهین در حالی رقم خورده است که این خانواده خودرویی خود را آماده می کند تا از یک عضو جدید پذیرایی کند.

آن طور که مدیر بازاریابی و فروش خودروسازی سایپا گفت شاهین پلاس منتظر چراغ سبز صمت است تا محصول جدید خود را روانه بازار کند.

به گفته مهدی آقا طاهریان عرضه شاهین پلاس منتظر تعیین تکلیف قیمتی است و خودروسازی سایپا آمادگی دارد تا بعد از صدور مجوز قیمتی برای این محصول جدید آن را روانه بازار کند.

خودروسازی سایپا در حال حاضر تولید دو مدل شاهین را در دستور کار دارد؛‌ شاهین با گیربکس دستی و شاهین با گیربکس اتوماتیک، هر دو عضو فعلی خانواده شاهین با موتور M15 تولید می شوند. این موتور روی کوییک هم نصب می شود و با توجه به تفاوت اندازه شاهین و کوییک مدیران سایپا مجبور شدند برای استفاده از این موتور روی شاهین از توربو شارژ استفاده کنند. اما شاهین پلاس قرار است با موتور M16 عرضه شود. این موتور در واقع همان موتور نصب شده روی ال ۹۰ است که توسط طراحان سایپا داخلی سازی و تولید شده است و به مراتب از موتور M15 قوی تر است.

این امکان وجود دارد که خودروسازی سایپا از روی دست ایران خودرو کُپی کند و همان برنامه ای که آبی های جاده مخصوص برای تارا عملیاتی کردند این بار در سایپا برای شاهین رقم بخورد.

ایران خودرویی ها تارا V1 با گیربکس دستی و تارا V2 با گیربکس اتوماتیک را در برنامه داشتند. بعد از انتشار لیست خودروهای ارتقا یافته این خودروساز تارا V1 پلاس با گیربکس ۶ سرعته دستی و همچننی تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک به لیست محصولاتی این خودروساز ضافه شد. چندی بعد از این اتفاق ایران خودرویی ها اعلام کردند که دیگر قصدی برای ادامه تولید تارا V1 با گیربکس دستی و تارا V2 با گیربکس اتوماتیک ندارند و دو عضو جدید خانواده تارا را جایگزین دو محصول پیشین می کنند. به این ترتیب متقاضیان و ثبت نام کنندگان برای تارا V1 با گیربکس دستی و تارا V2 با گیربکس اتوماتیک باید خود را به تحویل گرفتن تارا V1 پلاس و گیربکس ۶ سرعته دستی و همچنین تارا V4 LX باگ یربکس اتوماتیک عادت دهند.   

انتشار برخی خبرها نشان می دهد خودروسازی سایپا سرعت عرضه شاهین را پایین آورده تا بعد از دریافت مجوز قیمتی شاهین پلاس با مشتریان شاهین اعلام کند می توانند شاهین پلاس را به عنوان خودروی جایگزین انتخاب کنند.

مقایسه تیراژ تولید و فروش شاهین در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد نارنجی های جاده مخصوص حدود ۱۹ هزار دستگاه شاهین را در خطوط تولید خود تکمیل کردند اما حدود ۱۸ هزار دستگاه شاهین را روانه بازار کردند. به نظر می رسد بخش عمده ای از این هزار دستگاه شاهین عرضه نشده شاهین پلاس باشد که مدیران فروش سایپا منتظر هستند تا با تعیین قیمت کارخانه نسبت به عرضه آنها به بازار اقدام کنند.    
با توجه به افزایش قیمت شاهین پلاس به نسبت شاهین سایپایی ها بدشان نمی آید برای جلوگیری از زیان دهی روی شاهین، تنها روی تولید و عرضه شاهین پلاس تمرکز کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]