خرداد تمام شد ؛وعده تازه برای افتتاح پایانه جدید شرق
خرداد تمام شد ؛وعده تازه برای افتتاح پایانه جدید شرق

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از اتمام عملیات فاز نخست احداث پایانه جدید شرق پایتخت خبرداد و گفت: با حمایت‌های صورت گرفته و تلاش‌های شبانه‌روزی اجزای پروژه، پردیس مسافری شرق بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

درحالی که قرار بود پایان خرداد ماه فاز نخست پایانه شرق به بهره برداری برسد ، امروز  محسن هرمزی از اتمام عملیات فاز نخست احداث پایانه جدید شرق تهران خبر داد و گفت: هم اکنون فاز اول این پایانه در مراحل نهایی و بزودی آماده بهره برداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: فاز نخست شامل سالن اصلی در ۳ طبقه، تکمیل محوطه های پیرامونی، معابر و جاده‌های دسترسی و محل استقرار اتوبوس ها و تاکسی‌های درون شهری و برون شهری است.

هرمزی ادامه داد: محوطه سازی و آسفالت ریزی و روند تامین و استقرار تجهیزات داخلی از جمله تأسیسات، نصب آسانسورها و پله برقی تکمیل شده است. 

وی با بیان اینکه در فاز دوم نیز برخی ظرفیت های تکمیلی پروژه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، انتقال پایانه شرق فعلی نیز با برنامه‌ای از پیش تعیین شده انجام خواهد شد.

هرمزی با اشاره به هدف انتقال پایانه شرق و احداث پردیس مسافری گفت: یکی از برنامه‌های زیرساختی مدیریت شهری تهران در ادوار اخیر، انتقال پایانه های حمل و نقل مسافران بین شهری از داخل شهر به خارج از بافت مسکونی، اداری و تجاری پایتخت بوده است، چرا که این مراکز تبادل سفر در اغلب مواقع منجر به گره‌های ترافیکی معابر درون شهری شده و مشکلات خاص خود را دارند.

معاون شهردار تهران همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران خبر داد و اظهار کرد: همزمان با افتتاح فاز نخست پایانه جدید، عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران از ایستگاه فرهنگسرا تا محل پردیس مسافری شرق آغاز خواهد شد تا در آیندهای نزدیک، شبکه مترو پایتخت به این پایانه دسترسی پیدا کند. 

وی افزود: در واقع با اتصال خط ۲ مترو به پردیس مسافری شرق، ایده تبادل سفر بین شبکه های حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری، عملاً رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

  پایانه جدید شرق تهران (موسوم به پردیس مسافری شرق) در زمینی به مساحت تقریبی ۱۳ هکتار، در منتهی‌الیه بزرگراه شهید زین‌الدین و در تقاطع با بزرگراه شهید یاسینی، همجوار با بوستان سرخه‌حصار قرار دارد که از مهمترین ویژگی‌های آن، اجرای سیستم هوشمندسازی در این مرکز تبادل سفر است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]