هزارویکمین ویلا برای شماست!
هزارویکمین ویلا برای شماست!
با شروع فصل گرما، تفریح و استراحت در یک ویلای شخصی با امکانات خاص لذت دیگری دارد.
فهرست خبر اقتصادی هزارویکمین ویلا برای شماست!

آبتنی در استخر، معاشرت در آلاچیق و بازی در اتاق‌ مخصوص تنها بخشی از این لذت است. داشتن فضای اختصاصی به دور از هیاهوی شهر و در دامان طبیعت اشتیاق داشتن ویلا را بیشتر می‌کند. برای داشتن ویلای اختصاصی ابتدا باید سبک ویلا خود را تعیین کنید. به طور کلی ویلاها در سه سبک کلاسیک، مدرن و روستیک ساخته می‌شوند. در ادامه این مقاله به بررسی سبک‌های طراحی ویلا خواهیم پرداخت.

به خاطر داشته باشید که ساخت و ساز ویلا با آپارتمان بسیار متفاوت است و نیاز به یک مجری حرفه‌ای دارد. تیم تخصصی ویلا هزار در کنار شماست تا تصویر ویلای رویایی شما به واقعیت بپیوندد.

سبک کلاسیک

اگر علاقه‌مند به ویلاهای مجلل و باشکوه با ستون‌های بلند و نمای رومی هستید، ویلا کلاسیک مناسب شماست. در ویلا کلاسیک نمایش عظمت و شکوه اهمیت زیادی دارد و فضای داخلی آن نیز لوکس طراحی می‌شود.

طراحی ویلا به سبک کلاسیک از اصول و قواعد خاصی پیروی می‌کند که عبارت‌اند از:

تقارن

تقارن یکی از اصول مهم طراحی ویلا کلاسیک است و ساختمان به گونه‌ای طراحی می‌شود که از هر دو طرف دارای تقارن باشد. برای مثال، ورودی ویلا باید در مرکز ساختمان قرار گرفته و پنجره‌ها نیز باید در دو طرف ساختمان به طور متقارن باشند.

تکرار

یکی از اصول مهم طراحی ویلا کلاسیک، تکرار است. در این سبک طراحی، از عناصر و الگوهای تکراری استفاده می‎شود. به عنوان مثال، از ستون‌های تکراری در نمای ساختمان یا از الگوهای تکراری در طراحی کفپوش و دیوارها استفاده می‌شود.

استفاده از خطوط مستقیم

 استفاده از خطوط مستقیم در طراحی ویلا کلاسیک بسیار مرسوم است. این خطوط باعث ایجاد حس رسمیت و صلابت در ساختمان می‌شوند.

تناسب

برای طراحی به کلاسیک رعایت تناسب در همه اجزا و عناصر ساختمان بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال، ارتفاع ستون ها باید با عرض و ارتفاع پنجره‌ها متناسب باشد.

استفاده از عناصر کلاسیک

در طراحی ویلا کلاسیک از عناصر کلاسیک مانند ستون‌ها، سرستون‌ها، طاق‌ها و قوس‌ها استفاده می‌شود. این عناصر باعث ایجاد حس شکوه و عظمت در ساختمان می‌شوند.

اگر به ویلا کلاسیک علاقه دارید این نکته را در نظر داشته باشید که بدلیل ویژگی‌های گفته شده ساخت این ویلا زمان بیشتری نیاز دارد و به بدنبال آن هزینه‌های ساخت و ساز نیز افزایش می‌یابد. اما در مقابل بدلیل شکوه و زیبایی خاصی که این ویلاها دارند ارزش سرمایه‌گذاری بیشتری نیز دارند.

سبک مدرن

اگر معتقدید زیبایی در سادگی است و بدنبال ایجاد فضاهای مینمیمال و به روز هستید، سبک مدرن مناسب شماست. پنجره‌های بزرگ با نورگیری زیاد، استفاده از مصالح مدرن مانند شیشه، فلز و چوب و ارتباط فضای داخلی با محیط طبیعی از ویژگی‌های سبک مدرن است.

ویلا مدرن

مزایای طراحی ویلا مدرن:

فضای باز و نورگیر: استفاده از پنجره‌های بزرگ در طراحی ویلا مدرن، نور طبیعی را به داخل فضا هدایت می‌کند و حس وسعت و دلبازی را به وجود می‌آورد.

استفاده از مصالح مدرن: در طراحی ویلا مدرن از مصالح جدید و باکیفیت مانند شیشه، فولاد و بتن استفاده می‌شود که به زیبایی و استحکام بنا می‌افزاید.

طراحی کاربردی: در طراحی ویلا مدرن توجه ویژه‌ای به کارایی فضا می‌شود و از هر متر مربع به بهترین نحو استفاده می‌شود.

همخوانی با طبیعت: در طراحی ویلا مدرن تلاش می‌شود تا از حداکثر نور طبیعی و تهویه مطبوع استفاده شود و کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

اگر به دنبال یک ویلا مدرن و شیک هستید که هماهنگی بین زیبایی و کاربری را به شما ارائه دهد، ما می‌توانیم شما را در فرآیند طراحی و ساخت ویلای مدرن خود راهنمایی کنیم و از ابتدا تا انتها همراه شما باشیم.

سبک روستیک

شیفتگان طبیعت معمولا فضای زندگی خود را نیز به طبیعت و عناصر طبیعی نزدیک می‌کنند. سبک روستیک که با نام روستایی نیز شناخته می‌شود مختص این دسته از افراد است. در طراحی و ساخت ویلا روستیک از مصالح و عناصر طبیعی مانند چوب و آجر استفاده می‌شود. انتخاب نوع مصالح بسته به نوع اقلیم متفاوت است.

ویلا روستیک

نکاتی برای طراحی ویلا روستیک:

استفاده از مصالح طبیعی: چوب و سنگ، از  مصالح پرکاربرد در طراحی ویلا روستیک هستند.

نورپردازی طبیعی: استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورگیر، فضای ویلا را روشن‌تر و دلنشین‌تر می‌کند.

دکوراسیون داخلی: برای نزدیکی هرچه بیشتر به طبیعت علاوه بر نمای بیرونی از دکوراسیون داخلی نیز نباید غافل شد. دکوراسیون داخلی ویلا باید با سبک روستیک همخوانی داشته باشد. استفاده از مبلمان و وسایل چوبی ساده به نزدیکی به این سبک کمک می‌کند.

محوطه‌سازی: محوطه‌سازی ویلا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با سبک روستیک طراحی شود. با کاشت درختان، گل و گیاه و ایجاد عناصر طبیعی، فضای بیرون ویلا زیباتر خواهد شد.

گرمایش و سرمایش طبیعی: تا حد امکان از سیستم‌های گرمایش و سرمایش طبیعی استفاده شود.

در انتها پس از انتخاب سبک ویلا با توجه به نیازها و خواسته‌های کارفرما عملیات طراحی و سپس ساخت ویلا آغاز می‌شود. برای انجام این کار علاوه بر تخصص و دانش فنی به تجربه کافی نیاز است. تیم تخصصی ویلا هزار با تجربه طراحی ۱۰۰۰ ویلا، آماده است تا ویلای رویایی شما را در سبک دلخواهتان طراحی کند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 3.7]