مهدی چمران درخصوص زمان برگزاری انتخابات شوراها و افزایش یا کاهش طول عمر شوراها برای برگزاری هم‌زمان انتخابات آنها با ریاست‌جمهوری به رسانه‌ها گفت که آنچه مجلس تصویب کرده، این است که این شورا تا پایان زمان خود، کار را ادامه می‌دهد و در دوره بعد شورا به‌صورت سه‌ساله فعالیت خواهد کرد. اما با توجه […]

مهدی چمران درخصوص زمان برگزاری انتخابات شوراها و افزایش یا کاهش طول عمر شوراها برای برگزاری هم‌زمان انتخابات آنها با ریاست‌جمهوری به رسانه‌ها گفت که آنچه مجلس تصویب کرده، این است که این شورا تا پایان زمان خود، کار را ادامه می‌دهد و در دوره بعد شورا به‌صورت سه‌ساله فعالیت خواهد کرد. اما با توجه به اینکه قانون گفته شوراها چهارساله باشند و زمان آن کمتر نباشد برخی اعضای شوراها به این موضوع سه‌ساله‌شدن ایراد دارند؛ بنابراین از طریق شورای عالی استان‌ها باید پیشنهاد آنها به مجلس برود که البته ما اعلام کرده‌ایم این روش مشکلی است اما با ارسال پیشنهاد به مجلس با تصویب یک‌فوریت این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید شورای نگهبان هر تصمیمی که گرفته شود باید اجرائی شود.  

مهدی اقراریان؛ رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در گفت و گو با اکوایران گفت هنوز لایحه تهیه شده به شوراهای کشور ارسال نشده و مشخص نیست این لایحه به نفع نظام شورایی هست یا خیر بنابراین نمی توان درخصوص آن اظهار نظر کرد .

به گفته او در سال ۱۴۰۷ که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار می شود تنها یک ماه از عمر مجلس جدید می گذرد وزمان کافی برای بررسی صلاحیت نامزدهای حضور در این انتخابات وجود ندارد .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]