چگونه در کانادا شرکت ثبت کنیم؟
چگونه در کانادا شرکت ثبت کنیم؟
یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در این کشور است.

افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در کانادا مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. همچنین درصورتی‌که متقاضیان مهاجرت به این کشور در کشور خود مالک و مدیر یک شرکت هستند، با انتقال آن به کانادا می‌توانند، مجوز اقامت آن را اخذ کنند. به‌طور کلی افراد با بررسی شرایط ثبت شرکت در کانادا می‌توانند برای دریافت ویزا و مجوز اقامت این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کشور کانادا مانند هر کار دیگری برای افراد مزایا و معایبی به‌همراه دارد. متقاضیان مهاجرت به این کشور با قبل از انجام هر کاری مزایا و معایب آن را بررسی کنند. درصورت مناسب بودن مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت برای آن درخواست دهند. مزایای ثب شرکت در این کشور عبارتند از:

  • کمتر بودن هزینه ثبت شرکت در این کشور نسبت به سایر کشورها
  • امکان‌پذیر بودن سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف
  • امنیت سرمایه‌گذاری در این کشور به‌واسطه اقتصاد پایدار آن
  • امکان ثبت شرکت در این کشور به‌صورت آنلاین، زمانی که افراد در کانادا حضور ندارند.
  • ساده و آسان بودن روند و شرایط ثبت شرکت در کانادا

البته از میان معایب ثبت شرکت در این کشور، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • وجود قوانین مختلف برای ثبت شرکت در استان‌های متفاوت این کشور
  • نیاز به نماینده خدمات در یک استان جهت ثبت شرکت در آن
  • شهروند یا مقیم دائم کانادا بودن مدیر جهت ثبت شرکت در برخی از استان‌های این کشور
  • امکان محافظت کمتر از نام شرکت در برابر سایر شرکت‌ها، در مورد شرکت‌هایی که به‌صورت استانی در کانادا ثبت شده‌اند.

انواع شرکت‌های تجاری در کانادا

متقاضیان سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور، در هنگام بررسی شرایط ثبت شرکت در کانادا ممکن است این سوال برای آن‌ها ایجاد شود که اجازه ثبت چه نوع شرکت‌هایی را دارند. انواع شرکت‌های تجاری مختلف در کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. شرکت سهامی Corporation که به‌عنوان یک شخصیت حقوقی (Legal entity) در این کشور عمل می‌کند و مستقل از سهامداران شرکت است. افراد می‌توانند این نوع شرکت را به‌صورت سطح فدرالی و کشوری یا به‌صورت استانی ثبت کنند. شرکت‌های سهامی که به‌صورت فدرالی ثبت شده‌اند، برای فعالیت در یک استان خاص باید طبق قوانین آن استان عمل کنند.
  2. شرکت مشارکتی General Partnershipنوع دیگری از شرکت‌ها در این کشور هستند که برای ثبت آن‌ها مشارکت حداقل ۲ عضو یا بیشتر لازم است. پس از بررسی شرایط ثبت شرکت مشارکتی، اعضا جهت ثبت این نوع شرکت باید توافق‌نامه‌ای تنظیم کنند. در توافق‌نامه معمولا نام شرکا، میزان سهم شراکت هر یک از آن‌ها و مسئولیت‌های مربوط به آن‌ها ذکر می‌شود.
  3. یکی دیگر از انواع شرکت‌های کانادا شرکت با مالکیت انحصاری Sole Proprietorship نام دارد. برای ثبت این نوع شرکت فقط یک نفر مالک نیاز است. مالک شرکت با مالکیت انحصاری مسئولیت تمام ضررها و خسارت‌ها را برعهده دارد.

انواع شرکت‌های تجاری در کانادا

مراحل ثبت شرکت در کانادا

مهم‌ترین نکته در هنگام بررسی شرایط ثبت شرکت در کانادا، اطلاع از مراحل آن درنظر گرفته می‌شود. در واقع متقاضیان ثبت شرکت در این کشور پس از انتخاب نوع شرکت مورد نظر خود، باید مراحل زیر را انجام دهند:

  1. افراد باید در مرحله اول برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود یک طرح تجاری قوی آماده کنند و مکان آن را تعیین کنند.
  2. در مرحله دوم آن‌ها برای انتخاب یک نام تجاری مناسب برای شرکت نکاتی را همچون طولانی نبودن، داشتن تلفظ آسان و متمایز بودن آن از نام سایر شرکت‌ها درنظر بگیرند. همچنین نام شرکت باید نشان‌دهنده نوع خدمات یا محصولاتی که آن شرکت ارائه می‌دهد، انتخاب شود.
  3. در مرحله سوم افراد به‌منظور ثبت شرکت در دولت باید یک حساب بانکی تجاری باز کنند و شماره تجاری (business number) و صورت حساب‌های مالیاتی (tax accounts) دریافت کنند.
  4. در این مرحله متقاضیان بسته به مکان جغرافیایی شرکت و همچنین نوع فعالیت آن، مجوزها و گواهی‌های خاصی لازم دارند که باید برای دریافت آن‌ها اقدام کنند.
  5. کارآفرینان مهاجر که از شرایط ثبت شرکت در کانادا برخوردار هستند، در مرحله آخر راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود انواع حمایت‌های مالی را در سطح ملی و منطقه‌ای دریافت می‌کنند.

شرایط ثبت شرکت در کانادا

همانند ضرورت واجدالشرایط بودن متقاضیان کاریابی در کانادا، متقاضیان ثبت شرکت در این کشور باید شرایط و الزاماتی را برآورده کنند. این شرایط و الزامات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. متقاضیان باید حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی در کشور مبدا داشته باشند.
  2. متقاضیان باید ۱۸ سال یا بیشتر سن داشته باشند.
  3. متقاضیان نباید در گذشته ورشکستگی را تجربه کرده باشند.
  4. همچنین عدم داشتن سوءپیشینه یک گزینه الزامی در شرایط ثبت شرکت در کانادا برای متقاضیان به‌حساب می‌آید.
  5. برای ثبت شرکت در برخی از استان‌ها، متقاضیان باید شهروند یا مقیم دائم این کشور باشند. البته این شرط برای ثبت شرکت در استان‌هایی همچون بریتیش کلمبیا، انتاریو و آلبرتا الزامی نیست. زیرا قوانین استان‌های مختلف این کشور برای ثبت شرکت متفاوت است.
  6. متقاضیان برای ثبت شرکت در این کشور به یک بیزینس پلن یا طرح تجاری نیاز دارند.
  7. برای ثبت شرکت در این کشور، متقاضیان باید آدرس فیزیکی برای محل شرکت اعلام کنند.
  8. در برخی از استان‌ها، افراد برای ثبت شرکت به نماینده خدمات احتیاج دارند.
  9. اگرچه تسلط بر دانش زبان انگلیسی یا فرانسه برای متقاضیان ثبت شرکت در این کشور الزامی نیست، اما آن‌ها برای انجام این کار به مدرک تحصیلی نیاز دارند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

علاوه‌بر موارد ذکرشده در رابطه با شرایط ثبت شرکت در کانادا، متقاضیان باید مدارکی را در این فرآیند ارائه دهند که این مدارک عبارت‌اند از:

  • مدارک شغلی یا مدارک مالکیت یک شرکت جهت اثبات فعالیت مدیریتی متقاضی در کشور مبدا
  • مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت شرکت در کانادا
  • مدارک هویتی متقاضیان اعم از پاسپورت، شناسنامه و سند ازدواج درصورت وجود
  • گواهی عدم سوپیشینه متقاضیان
  • مدارکی برای نشان دادن طرح تجاری
  • ارائه اساسنامه به‌منظور ثبت شرکت در کانادا و تکمیل فرم‌های مربوطه توسط متقاضیان
  • مدارک نشان‌دهنده نوع شرکت، تاییدیه نام شرکت و آدرس محل شرکت
  • مدارک مربوط به اثبات تامین مالی و بودجه متقاضیان

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

جمع‌بندی

راه‌اندازی کسب‌وکار و تاسیس شرکت در کانادا نه‌تنها روشی برای سرمایه‌گذاری، بلکه یک روش و برنامه آسان مهاجرتی درنظر گرفته می‌شود. در این روش متقاضیان می‌توانند با بررسی شرایط ثبت شرکت در کانادا، انواع شرکت‌های تجاری این کشور را بشناسند، با مراحل ثبت شرکت در این کشور آشنا شوند و الزامات و مدارک لازم برای ثبت شرکت را دریابند. ثبت شرکت در این کشور مزایا زیادی برای متقاضیان به‌همراه دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]