مالکان عقب‌نشینی کردند؛ فایل‌های سبز و سیاه پیشتاز شدند
مالکان عقب‌نشینی کردند؛ فایل‌های سبز و سیاه پیشتاز شدند

اکوایران: واسطه‌گران ملکی می‌گویند، بخشی از موجران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و توان کم مستاجران به عقب‌نشینی رو آورده‌اند و اغلب میزان رهن و اجاره کمتر یا در حد متوسط منطقه تعیین کرده‌اند.

به گزارش اکوایران، بررسی‌ فایل‌های رهن و اجاره منتشر شده در پلتفرم‌های معاملات مسکن نشان می‌دهد که هم‌اکنون تعداد فایل‌های مشکی(در محدوده میانگین قیمت منطقه) و سبز(پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه) نسبت به فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین قیمت منطقه) پیشتازند.

به نظر می‌رسد همانطور که واسطه‌گران ملکی می‌گویند، بخشی از موجران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و توان کم مستاجران به عقب‌نشینی رو آورده‌اند و اغلب میزان رهن و اجاره کمتر یا در حد متوسط منطقه تعیین کرده‌اند.

هرچند ارقام کنونی نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و البته همچنین برخی از موجران حاضر به کوتاه آمدن از رقم پیشنهادی خود نیستند و گاه خالی ماندن ملک خود را ترجیح می‌دهند.

در محله شمس آباد، برای رهن واحدی ۹۰ متری و ۲۲ سال ساخت، ۲۰۰ میلیون تومان و برای اجاره آن، ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

واحدی ۴۰ متری و ۵ سال ساخت در محله تهرانپارس، بدون پارکین و آسانسور، با ۱۹۰ میلیون تومان رهن و ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره آگهی شده است.

در شمیران نو، برای واحدی ۴۵ متری و ۱۵ سال ساخت، ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]