محرمانه‌بازی شرکت راه‌آهن؛ قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد افزایش یافت
محرمانه‌بازی شرکت راه‌آهن؛ قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد افزایش یافت

قیمت بلیت قطار طی نامه‌های محرمانه‌ای ۳۰ درصد افزایش یافت. اما گفته می‌شود این افزایش قیمت پیش از این برای اتباع خارجی انجام شده بود.

در پی انتشار نامه‌ای محرمانه مشخص شد که قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد افزایش یافته است. گفته می‌شود پیش از این شرکت‌های خصوصی نامه‌ای محرمانه به سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن ارسال کردند و خواستار افزایش قیمت بلیت‌ها بودند و صالحی هم با نامه محرمانه به ستاد تنظیم بازار خواسته شرکت‌های خصوصی را انتقال داده است. 

ستاد تنظیم بازار با این درخواست موافقت کرد و درنهایت ۳۰ درصد بر قیمت‌ بلیت‌ها اضافه شده است. 

البته اخبار افزایش ۳۰ درصدی در سال گذشته هم مطرح شده بود که روابط عمومی شرکت راه‌آهن طی اطلاعیه‌هایی آن را تکذیب کرده بود. این درحالی بود که کیوان کاشفی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در اسفند سال گذشته گفته بود: « بر اساس مصوبه شورای گفتگو در مجموع ۵۴ درصد به قیمت پایه بلیت‌های قطار‌های پنج ستاره در سال آینده اضافه می‌شود.» 

حالا فارغ از بحث افزایش قیمت، به نظر می‌رسد شرکت راه‌آهن اقدامی برای رفع اختلالات پیشین خود انجام نداده و مردم در خرید بلیت از طریق اینترنت دچار مشکل جدی شده‌اند. البته باید اشاره کرد که این اختلال در پیش‌فروش قبلی که در تیرماه برگزار شده بود هم رخ داد. 

بلیت خارجی‌ها دوبار گران می‌شود؟

فردای اقتصاد در گزارشی نوشته بود که یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری بلیت قطار قم-مشهد را برای تاریخ ۲۵ تیرماه امسال با قیمت ۹۲۴ هزار تومان به فروش می‌رساند، اما قیمت همین بلیت برای اتباع خارجی یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۵۰ تومان است، یعنی حدود ۵۰ درصد گران‌تر.

حالا و با توجه به افزایش ۳۰درصدی قیمت‌ها مساله‌ای که وجود دارد این است که باتوجه به افزایش قیمت بلیت اتباع در این ماه آیا ممکن است برای این افراد بلیت‌ها مجددا شامل افزایش قیمت شود؟

آخرین افزایش قیمت چند درصد بود؟

اعمال افزایش قیمت ۳۰درصدی بلیت قطار در حالی رخ می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ با درخواست افزایش قیمت مخالفت شده بود. در نتیجه آخرین افزایش به اردیبهشت ۱۴۰۱ باز می‌گردد که ستاد تنظیم بازار قیمت بلیت قطار را نسبت به سال ماقبل از آن تا سقف ۲۵درصد افزایش داده بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]