واکنش شورای نگهبان به ۷ ساله شدن شورای ششم
واکنش شورای نگهبان به ۷ ساله شدن شورای ششم

اکوایران :‌سخنگوی شورای نگهبان در خصوص افزایش مدت فعالیت شورای شهر فعلی به ۷ سال گفت: این موضوع در رسانه‌ها مطرح است و ظاهراً هنوز طرح و لایحه‌ای در این خصوص مطرح نشده ؛ اگر طرح و لایحه‌ای در این زمینه از سوی مجلس به تصویب برسد قطعاً در آن زمان نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبر صبح شنبه؛ ۱۳ مرداد   ۱۴۰۳ که با حضور اصحاب رسانه در ساختمان شورای نگهبان برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا مصوبه مجلس در خصوص افزایش مدت فعالیت شورای شهر فعلی به ۷ سال به تایید شورای نگهبان رسیده است؟ گفت: این موضوع در رسانه‌ها مطرح است و ظاهراً هنوز طرح و لایحه‌ای در این خصوص مطرح نشده ؛ اگر طرح و لایحه‌ای در این زمینه از سوی مجلس به تصویب برسد قطعاً در آن زمان نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

او درخصوص این زمان انتخابات شورا ها با اشاره به این که  انتخابات شورای شهر سال آینده برگزار می‌شود گفت :‌بر اساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر همزمان با هم برگزار شود اما بر اساس مصوبه مجلس دوره چهار ساله فعلی را باید حفظ کرد و دوره بعدی شورای شهر سه ساله است که در پایان ریاست جمهوری انتخابات همزمان با شورای شهر برگزار می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]