پیگیری وعده های انتخاباتی زاکانی در صحن شورا؛مستندات تفاهمنامه ۲میلیارد ارائه شود
پیگیری وعده های انتخاباتی زاکانی در صحن شورا؛مستندات تفاهمنامه ۲میلیارد ارائه شود

اکوایران:یک عضو شورای شهر تهران خواستار ارائه مستندان تفاهمنامه ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین شد.

مهدی اقراریان در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای  شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت مدال آوری ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۴، اظهار کرد: باید از هادی ساعی و علیرضا دبیر دو همکار سابق شورا که هدایت دو فدارسیون را بر عهده دارند، تقدیر کرد. حسن اتفاق زیبا این است که هر دو نفر اهل ری هستند و باید در حوزه ورزش توجه جدی به ری داشته باشیم.

وی با اشاره به سقوط جرثقیل در شب گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از تجهیزات آتش نشانی به منظور جابجایی ژنراتور در کنار ساختمان معاونت فنی و عمرانی به کار گرفته می شود که سقوط می کند. دو موضوع پیش می آید که آیا استفاده از تجهیزات آتش نشانی برای اقدامات عمرانی صحیح است یا خیر؟ و در مورد دوم امکانات و نیروهای انسانی که باید برای عملیات استفاده شود، در چنین مواردی استفاده می شوند و آسیب می بینند.

اقراریان با بیان اینکه در ۱۹ تیر امسال تذکری دادم که هنوز پاسخ تذکر من بعد از یک ماه داده نشده است، تصریح کرد: آقای زاکانی مدعی شده که ۱۳ میلیارد یورو تفاهم نامه منعقد کرده و قطعا این تفاهم نامه ها مربوط به شهرداری است و ما درخواست کردیم در اختیار اعضا قرار بگیرد تا بدانیم چه محتوایی دارد.

وی ادامه داد: در مورد دو میلیارد یورو که برای قرارداد چین مطرح شده، محقق نشده و تنها بخشی از آن وارد تفاهم شده است. اینکه آقای زاکانی گفته من ضمانت نامه دارم باید این ضمانت نامه ها را به شورا ارائه دهد تا بدانیم دلایل کافی برای مسائلی که مطرح می کنند، دارند.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در این جلسه با اشاره به موفقیت قهرمانان ایران در مسابقات المپیک گفت: افتخار آفرینی ملی پوشان تیم ملی در آوردگاه المپیک و کسب مدال در رشته های مختلف را به ملت ایران، ورزشکاران و جامعه ورزشی کشور تبریک عرض می کنم و امیدوارم مجددا شاهد موفقیت روز افزون این قهرمانان در مسابقات بین المللی باشیم.

نجفی با تاکید بر ضرورت اجرای اساسنامه در شرکت ارتباطات مشترک شهر تذکر داد: متاسفانه هنوز اساسنامه این شرکت بر اساس آئین نامه معاملات شهرداری تهران بروزرسانی نشده و به شورای شهر تهران ارائه نگردیده و مشخصات دکل ها همراه با جانمایی آخرین تصویر در سامانه ها در اختیار این شرکت نیز بروزرسانی نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای  شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شرکت ارتباطات مشترک شهر باید نقشه جامع نیاز شهر تهران به دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های رادیویی را تهیه و نسبت به جانمایی در قالب طرح جامع مکان یابی و به شورا ارائه می کرد که تا کنون اتفاق نیفتاده است.

سوده نجفی ادامه داد: سوالی که مطرح است این می باشد که تعداد دکل های اپراتور ها و سایر نهاد ها بر روی دکل های مخابراتی شهر تهران چه میزان است و باید تعداد کامل آن همراه با مکان جانمایی صورت گرفته به شورا ارائه گردد. متاسفانه تعداد قابل ملاحظه ای پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که یا رای آنها صادر نشده و یا اجرایی نشده است.

وی افزود: این شرکت هنوز نسبت به تدوین آئین نامه فنی، بهداشتی‌ و زیست محیطی در راستای رعایت مصوبه شورا عمل نکرده و بر اساس مصوبه شورا باید این شرکت هر ۳ ماه یک بار گزارش خود را به شورا ارائه کند. لذا از شهردار تهران می خواهم نسبت به موارد فوق اقدامات لازم را انجام و نتیجه آن را به شورای شهر ارائه کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شرکت در اسفند ماه تغییر کرده و چند ماه پیش گزارش مصوری را به شورا ارائه داد، اظهار کرد: این گزارش در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت. امیدواریم مدیریت جدید آنچه می خواهیم اجرایی کند.

زهرا شمس احسان هم در این جلسه  با اشاره به رفتار پهلوانی ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار کرد: توانمندی جوانان ایرانی در این مسابقات دیده شد و به ما نشان داد که خواستن توانستن است. موفقیت قهرمانان کشور را به مدال آوران، خانواده های آنها و مردم تبریک می گوییم. باید تقدیر از ورزشکاران به درستی انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری، تصریح کرد: هنوز اتفاق خاصی در مورد املاک شهرداری در این سه سال نیفتاده است. در مصوبه تعیین تکلیف املاک شهرداری که به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده، شهرداری ملزم به ارائه تخفیف به مجموعه های فرهنگی و جهادی شده و مقرر شد که مراتب به شورا ارائه شود.

شمس احسان با بیان اینکه علیرغم گذشت ۱۰ ماه از ابلاغ این مصوبه هنوز اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: این موضوع منجر به سردرگمی پیمانکاران شده است. با توجه به اهمیت این موضوع و تأثیر بر امور در این حوزه، معاونت فرهنگی و اجتماعی عملکرد مورد نظر را نداشته و عدم پیگیری این موضوع منجر به تأخیر در تحقق اهداف حوزه فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی تأکید کرد: باید اقدامات لازم در این زمینه انجام و گزارش آن به شورا ارائه شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]