آذر پارسال بود که دبیر شورای عالی شهرسازی به شهرداری تهران اعلام کرد که یک نسخه از کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۵ را به منظور بررسی و انطباق آن با ضوابط و مقررات و اساس طرح جامع، قبل از ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی، ارسال کند. در ماه‌های اخیر هم برخی از متخصصان به […]

آذر پارسال بود که دبیر شورای عالی شهرسازی به شهرداری تهران اعلام کرد که یک نسخه از کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۵ را به منظور بررسی و انطباق آن با ضوابط و مقررات و اساس طرح جامع، قبل از ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی، ارسال کند.

در ماه‌های اخیر هم برخی از متخصصان به تصمیماتی که در کمیسیون ماده ۵ گرفته شده، ایراداتی وارد کردند، نمونه مهم آن موضوع هتل چند ده طبقه‌ای در شمال شهر تهران بود.

کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گزارشی که ابتدای تابستان تهیه کرده و یک نسخه از آن هم به دست خبرنگار اکوایران رسیده، مصوبات موردی کمیسیون ماده ۵ را زیر ذره‌بین گرفته است.

براساس اطلاعاتی که این کمیسیون تهیه کرده، مجموع تعداد مصوبات موردی دوره ده ساله کمیسیون ماده ۵، از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰، فقط ۷۳۳ مورد بوده درحالی‌که مجموع مصوبات موردی دوره ششم از میانه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۶۲۸ مورد بوده است. مصوباتی که برخی‌ از آن‌ها دارای کاربری مسکونی بودند و به جمعیت‌پذیری شهر تهران اضافه کردند.

در این آیتم جزییاتی از گزارش شورای شهر تهران را توضیح دادیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]