در متن این نامه که به امضای عباس زرکوب، بنیانگذار و مجری طرح برج میلاد، بهروز گتمیری استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و مشاور عالی پروژه برج میلاد و محمدرضا اسلامی استاد دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا رسیده بود آمده: در تمام دنیا سازه‌های مهم «پایش سلامت» می‌شوند ولی وضعیت برج میلاد از این جهت […]

در متن این نامه که به امضای عباس زرکوب، بنیانگذار و مجری طرح برج میلاد، بهروز گتمیری استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و مشاور عالی پروژه برج میلاد و محمدرضا اسلامی استاد دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا رسیده بود آمده: در تمام دنیا سازه‌های مهم «پایش سلامت» می‌شوند ولی وضعیت برج میلاد از این جهت هم‌اکنون خطرناک است.

برج میلاد تهران سالهاست که پایش سلامت (به شکل فنی-مهندسی) نمی‌شود. متاسفانه تجهیزات ابزاردقیق که در زمان احداث برج در بدنه بتنی کارگزاری شده، یا از دست رفته و یا اینکه قرائت نمی‌شود. مضافا اینکه اتصالات فولادی دکل آنتن (پیچ های مقاومت بالا) و جوش‌های اتصالات پیچیده قسمت سبد سازه‌ راس، نیازمند «کنترل دائم» توسط آزمایش‌‌های غیرمخرب است. علاوه بر اینها، اثر گودبرداریِ ضلع شمالی بر فونداسیون برج میلاد نیازمند مطالعات ژئوتکنیک جدی است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم در آخرین نشست خبری خود گفته بود: برج میلاد باید به صورت مرتب پایش شود اما برای مدتی دستگاه‌های پایش آن خراب بوده است.

اما محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران به اکوایران می‌گوید پایش‌های سلامت برج انجام شده است و مدیریت بحران هم گزارشی در این رابطه تهیه کرده است و برج میلاد مشکلی در این حوزه ندارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]