به گزارش اکوایران، کاهش جمعیت یکی از مهم‌ترین مسائل در ژاپن به شمار می‌آید. این مسئله اکنون باعث شده که شمار خانه‌های خالی در این کشور هم افزایش پیدا کند. تعداد خانه‌های خالی در ژاپن به ۹ میلیون واحد رسیده که این تعداد از جمعیت حاضر در نیویورک‌سیتی در آمریکا هم بیشتر است. طبق این […]

به گزارش اکوایران، کاهش جمعیت یکی از مهم‌ترین مسائل در ژاپن به شمار می‌آید. این مسئله اکنون باعث شده که شمار خانه‌های خالی در این کشور هم افزایش پیدا کند.

تعداد خانه‌های خالی در ژاپن به ۹ میلیون واحد رسیده که این تعداد از جمعیت حاضر در نیویورک‌سیتی در آمریکا هم بیشتر است.

طبق این آمار، حدود ۱۴ درصد از واحدهای مسکونی در ژاپن، خالی از سکنه شده‌اند. البته خانه‌های دوم و همچنین املاکی که موقتا به دلیل مهاجرت کاریِ صاحبانشان خالی مانده‌اند هم در این شمارش آورده شده‌اند.

جمعیت ژاپن به شدت در حال کاهش است. تعداد جمعیت در این کشور در سال ۲۰۲۲ با ۸۰۰ هزار نفر کاهش نسبت به سال قبل به ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

این کشور برای اینکه بتواند نرخ جمعیت خود را حفظ کند باید نرخ باروری ۲.۱ را تجربه کند در حالی‌که اکنون نرخ باروری در این کشور ۱.۳ است. این نرخ یعنی ژاپن به روندی نزولی جمعیت خود ادامه خواهد داد.

تا آوریل ۲۰۲۴ تعداد کودکان زیر ۱۵ سال در این کشور حدود ۱۴ میلیون نفر بوده است. به این ترتیب برای چهل و سومین سال متوالی این کشور رکورد کاهش کودکان زیر ۱۵ سال را تجربه کرده است.

اکثر خانه‌ها در ژاپن بدون وارث می‌ماند و در نتیجه خالی از سکنه می‌شود. این مسئله هم می‌تواند به امنیت شهر و روستاها آسیب برساند و هم به نوعی جلوی توسعه شهری و روستایی را بگیرد. به همین دلیل به مسئله‌ای برای ساکنان شهر و روستاهای ژاپن تبدیل شده است.

در ویدیوی بالا به مسئله کاهش جمعیت در ژاپن و افزایش تعداد خانه‌های خالی در این کشور پرداخته شده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]