امروز محسن هرمزی، معاون‌ حمل و نقل شهرداری تهران، در نشست خبری خود در مورد آخرین وضعیت قرارداد ایران با چین با بیان اینکه ما قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو به اضافه ۱۶۱ دستگاه واگن را با چین داریم که به ۷۹۱ دستگاه رسید، گفت: قرار بود از محل ۲۰۰۰ دستگاه واگن که وزارت کشور […]

امروز محسن هرمزی، معاون‌ حمل و نقل شهرداری تهران، در نشست خبری خود در مورد آخرین وضعیت قرارداد ایران با چین با بیان اینکه ما قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو به اضافه ۱۶۱ دستگاه واگن را با چین داریم که به ۷۹۱ دستگاه رسید، گفت: قرار بود از محل ۲۰۰۰ دستگاه واگن که وزارت کشور قبول کرده، هزار و ۵۰ دستگاه واگن تأمین شود که ۱۵ درصد از پیش پرداخت قرارداد از طریق فاینانس باید انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه یک دولت آمد و رفت و نتوانست ال سی را فعال کند و این در حالیست که ال سی نیز تا آبان ماه سال قبل فرصت داشت، گفت: اگر این فاینانس عملیاتی نمی‌شد قطعا این فرصت از دست می رفت و شهردادی تهران ریسک بزرگی کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در مترو و شهرداری ۱۵ درصد پیش پرداخت از محل بند «ز» تبصره ۱۹ باید تأمین می‌شد و قرار بود حواله نفت از این بابت بگیریم که دریافت کردیم، افزود: بانک شهر به عنوان بانک عامل و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان کارفرما وارد عمل شدند. نفت هم به فروش رسید؛ اما در سال قبل سازمان شهرداری‌ها اتوبوس‌های اربعین در اولویت قرار گرفت و رقم باقی مانده کفاف پیش پرداخت را نمی داد.

اوبا بیان اینکه یکی از مهمترین کارهای این دوره عملیاتی کردن قرارداد با چین بود و تسهیلاتی که گرفته شد به این دلیل بود که فاینانس عملیاتی شود، اظهار کرد: اگر این تسهیلات دریافت نمی‌شد، ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را نداشتیم. اگر شهرداری این ریسک را انجام نمی‌داد واگن‌ها ساخته نمی‌شد. این همت شهرداری بود و دولت وقت هم کمک کرد. جابجایی اولویت‌ها برای حواله نفت صورت گرفت و به اتوبوس‌ها اختصاص یافت؛ لذا ناچار شدیم با ضمانت سازمان شهرداری‌ها و مکاتبه با وزارت کشور، تسهیلات دریافت کنیم تا ۹.۷ درصد پیش پرداخت را انجام دهیم و فاینانس عملیاتی شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]