هرچند که این لیست پاییز سال ۹۹ هم از سوی بسیاری از رسانه ها منتشر شده بود اما شهرداری تهران با وجود پیگیری و تذکرات شورای پنجم و سپس شورای ششم، این لیست  را  بر روی سامانه شفافیت قرار نمی‌داد تا این که به تازگی لیست هزار و ۶۰۰ تایی املاک واگذار شده شهرداری رسما […]

هرچند که این لیست پاییز سال ۹۹ هم از سوی بسیاری از رسانه ها منتشر شده بود اما شهرداری تهران با وجود پیگیری و تذکرات شورای پنجم و سپس شورای ششم، این لیست  را  بر روی سامانه شفافیت قرار نمی‌داد تا این که به تازگی لیست هزار و ۶۰۰ تایی املاک واگذار شده شهرداری رسما منتشر شد. 

با توجه به لیست اولیه منتشر شده و تطبیق آن با لیست منتشر شده برخی از کارشناسان این حوزه ابهاماتی را مطرح کردند از جمله این که واگذاری‌های جدید در این لیست نیست، بعضی از املاک تخلیه شده ولی باز هم در این لیست نهایی آمده است، بعضی از املاک مصوبه تیرماه ۱۴۰۰ و تعداد زیادی از املاک نهادی و نظامی در لیست نیست و املاک اجتماعی ناقص است.

  بیشتر املاک منتشر شده سراهای محلات و زمین‌های ورزشی، سینما و پردیس، شهربانو، بهاران، گرمخانه و… هستند. همچنین  تعدادی از این املاک در اختیار قوه قضاییه، پلیس راهور، سپاه، بسیج و سازمان تبلیغات یا آموزش و پرورش هستند. برخی از املاک به عنوان مسجد و برخی به هیات‌های مذهبی داده شده‌اند. تعدادی نیز در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]