شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 159420
  • 04 اکتبر 2024 - 10:48
  • 10 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تغییر چراغ خاموش روز تهران

درجریان بررسی این طرح  احمد مسجدجامعی درخصوص تعیین این روز به عنوان روز تهران توضیح داد که زمان آغاز پایتختی تهران مصادف با آغاز سال نو است که به دلیل اهمیت ایام نوروز نباید این ایام تحت الشعاع مناسبت دیگری قرار بگیرند لذا آغاز به کار دارالفنون برای روز تهران پیشنهاد شد که به دلیل […]

درجریان بررسی این طرح  احمد مسجدجامعی درخصوص تعیین این روز به عنوان روز تهران توضیح داد که زمان آغاز پایتختی تهران مصادف با آغاز سال نو است که به دلیل اهمیت ایام نوروز نباید این ایام تحت الشعاع مناسبت دیگری قرار بگیرند لذا آغاز به کار دارالفنون برای روز تهران پیشنهاد شد که به دلیل مصادف بودن این روز با قتل امیرکبیر این روز نیز پذیرفته نشد.

به گفته او برای تعیین روز پایتخت مصادف بودن تهیه اولین نقشه تهران که توسط نجم الملک تهیه شده بود توسط کمیسیون پیشنهاد شد. تهیه این نقشه از اهمیت‌های بسیاری برخوردار است چرا که اولین آمارگیری و تعیین قبله در نقشه از مقدمات تهیه نخستین نقشه تهران بود لذا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 اعضای شورای ششم شهر تهران هم در مهر سال گذشته طرحی را مصوب کردند که براساس آن «روز تهران» به عنوان «روز پایتخت ایران اسلامی» پس از موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور در تقویم ملی کشور قرار می‌گیرد.

اما ۲۹ خرداد ماه امسال شورای فرهنگ عمومی استان تهران این روز را به ۱۲ بهمن تغییر داد.  رئیس شورای فرهنگ عمومی از انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» خبر داد و گفت: تأثیر ۱۲بهمن بر پیروزی انقلاب اسلامی و بر کسی پوشیده نیست و این روز در ایران و جهان شناخته شده و مهم است.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران هم در گفت و گو با اکوایران این انتخاب را بدسلیقگی دانست و گفت : ۱۲ بهمن روز همه ایران است و باآغاز دهه فجر همه چیز تحت اتفاقات این دهه قرار می‌گیرد و تهران در آن دیده نمی‌شود .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
قیمت روز میکروآپارتمان های درتهران 05 اکتبر 2024

قیمت روز میکروآپارتمان های درتهران

اکوایران: برای خرید یک واحد با مساحت ۳۰ تا ۳۵ مترمربع در تهران دست‌کم باید بودجه‌ای معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر داشت؛ هرچند این رقم بسته به امکانات و موقعیت منطقه متفاوت است.

04 اکتبر 2024

راه مسکن از دلار و سکه جدا شد

به گزارش اکوایران، در برنامه متراژ این هفته یک پژوهشگر اقتصادی از تاثیر متفاوت ریسک‌های سیاسی بر بازارها به ویژه بازار مسکن می‌گوید. اولین پیش بینی از متوسط قیمت مسکن در بدو ورود به پاییز، تغییر و تحولات معاملات مسکن بعد از اتفاقات جدید در منطقه و سرانجام وعده‌های مسکنی علیرضا زاکانی شهردار تهران، سرفصل […]

04 اکتبر 2024

باغ گلستان محل احداث کلانتری می‌شود؟

ماجرا به احداث کلانتری در این محدوده باز می‌گردد. اعضای شورای شهر تبریز به ماجرا واکنش نشان دادند و حتی میراث فرهنگی هم می‌گوید که پیگیر نقض حریم این باغ شده است. ایسنا خبر داده که حتی دادستان تبریز هم به موضوع ورود کرده و بررسی می‌کند که چگونه مجوز برای قطع درختان باغ گلستان […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.