ارسال ۸۶۳ نامه هشداری به دستگاه‌ها برای حمایت از تولید
ارسال ۸۶۳ نامه هشداری به دستگاه‌ها برای حمایت از تولید

خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رفع مشکلات دو هزار و ۹۳۴ واحد تولیدی، کارخانه، کارگاه و با ورود این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی در سال گذشته ضمن بهره گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدی اقدامات موثری انجام داد به تشریح برخی از دستاوردهای این سازمان پرداخت و گفت: در این راستا، سازمان بازرسی با رفع مشکلات این واحدها شرایط احیاء و راه اندازی ۱۲۶ واحد تولیدی، جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد، افزایش تولید در ۵۱۶ واحد، تسریع در اخذ مجوز ۷۱۳ واحد، تسهیل در تامین مالی ۱۰۰۳ واحد، رفع معارض قضایی ۲۱ واحد، اقاله ۶ واحد تولیدی، خروج از ورشکستگی ۱ واحد و … را فراهم کرد که این امر موجبات تثبیت اشتغال بالغ بر۷۷ هزار و ۷۳۸ نفر را به همراه داشت.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مشکلات این واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، مالیاتی، گمرک، سرمایه در گردش، بانکی و… بوده است.
وی با اعلام اینکه در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی طی سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۲۹ فقره پرونده تشکیل شده به تشریح برخی دیگر از اقدامات سازمان بازرسی پرداخت و ادامه داد: در این مدت از یک هزار و ۳۶۹ واحد تولیدی بازدید و ۸۶۳ نامه و گزارش هشداری به دستگاه‌های متولی در راستای حمایت از تولید ارسال شده که از تعداد هشدار، ۳۹۴ گزارش قابلیت تعمیم به کل کشور را داشته به گونه ای که یک هزار و ۵۶۲ اقدام اثربخش انجام شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در این مدت در مجموع دو هزار و ۸۹۱ شکایت با موضوع تولید و سرمایه گذاری به سازمان واصل که ۱۲ هزار و۴۷۷ اقدام نظیر جلسه، مکاتبه، بازدید، پیگیری در راستای رفع مشکلات صورت پذیرفته، همچنین ۸۴۲ شکایت در حال رسیدگی و دو هزار و ۴۹ مورد رسیدگی و مختومه شده است.
خدائیان گفت: همچنین با رصد و شناسایی مشکلات شرکت‌های تولیدی اقداماتی نظیر برگزاری چهار هزار و ۴۳۷ جلسه، سه هزار و ۶۱۹ مکاتبه، سه هزار و ۲۲ مورد پیگیری و … انجام شده است.
وی کل مصوبات مرتبط با امر تولید در مجامع تصمیم گیر طی این مدت را ۱۹ هزار و ۶۷۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: نمایندگان سازمان در تصویب هفت هزار و۹۹ مصوبه، نقش موثر و اساسی داشته اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]