ایران و فرانسه امکان افزایش همکاری در حوزه‌های پزشکی و مواد غذایی را دارند
ایران و فرانسه امکان افزایش همکاری در حوزه‌های پزشکی و مواد غذایی را دارند

رئیس اتاق ایران معتقد است: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها اما ایران و فرانسه با محوریت بخش خصوصی می‌توانند در زمینه‌های دارویی، پزشکی و مواد غذایی همکاری‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های پتروشیمی و شیمیایی و مواد معدنی و پزشکی و داروسازی دارد و با داشتن ۸۵ میلیون نفر جمعیت تا به امروز در تأمین نیازهای کشورهای همسایه و منطقه بسیار فعال بوده است.
حسن‌زاده، در دیدار با مدیرعامل انجمن کارفرمایان فرانسه، ادامه داد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد عدم همکاری بعضی از نهادهای دولتی و خصوصی فرانسه با فعالان اقتصادی ایرانی در امور مربوط به افتتاح حساب بانکی و سرمایه‌گذاری در این کشور بودیم.
او با اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران برای افزایش همکاری‌ها با بخش خصوصی فرانسه، افزود: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها اما ایران و فرانسه با محوریت بخش خصوصی می‌توانند در زمینه‌های دارویی، پزشکی و مواد غذایی همکاری‌های خود را افزایش دهند.
حسن‌زاده با بیان اینکه اتاق ایران حمایت ویژه‌ای از فعالیت‌های آموزشی و دانشگاهی دارد، ابراز امیدواری کرد: اتاق ایران با حمایت انجمن کارفرمایان فرانسه بتواند دانشجویانی را به منظور گذراندن دوره‌های کارآموزی و آموزشی به فرانسه اعزام کند.
مدیرعامل انجمن کارفرمایان فرانسه نیز با استقبال از این پیشنهاد گفت: بازار ایران پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی دارد. اما متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل وابستگی سیستم مالی اروپا یا یورو به دلار شاهد کاهش سطح روابط دوجانبه هستیم.
او با تأکید بر این موضوع که شرکت‌های فرانسوی نه تنها با ایران بلکه با کلیه کشورهای دنیا به دلیل موقعیت جدید جهانی بسیار محتاطانه همکاری می‌کنند، افزود: دلیل این موضوع تغییرات به وجود آمده بعد از پاندمی کوید ۱۹ و جنگ‌های اوکراین و … است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]