نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد چه تاثیری روی ویپینگ شما می گذارد؟
نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد چه تاثیری روی ویپینگ شما می گذارد؟

کویل ویپ به عنوان یکی از اجزای اساسی در دستگاه‌های ویپ یا پاد استفاده می‌شود. با پیشرفت فناوری در حوزه سیگار الکترونیکی، این وسیله به طور چشمگیری توسعه یافته و انواع گوناگونی از آن تولید شده‌اند.

به گزارش بازار، تمیز کردن کویل ویپ و پاد یکی از موضوعات بسیار مهمی است که روی استفاده بهینه از این دستگاه تاثیر زیادی دارد. در این روزها، دستگاه‌های ویپ طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و به عنوان جایگزینی مناسب برای سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین علت خرید ویپ در میان مردم بسیار محبوب شده است.
دستگاه‌های ویپ نیز مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی دیگر به تمیز شدن اصولی و نگهداری صحیح نیاز دارند تا بتوانند طول عمر بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشند. تمیز کردن ویپ در واقع کار بسیار راحت و آسانی است و تنها کافی است که برای این کار کمی وقت بگذارید.

کویل ویپ چیست؟
ویپ، به‌عنوان یک دستگاه، از مایع خاص به نام جویس استفاده و بخاری از دستگاه به بیرون منتشر می‌کند. این مایع خاص در یک فضا به نام کارتریج یا اتومایزر قرار دارد و در بخشی به نام کویل ویپ سوخته می‌شود. کویل ویپ در واقع به‌عنوان قلب دستگاه ویپ شناخته می‌شود و از یک توری کوچک با سیم‌پیچی ساخته شده است که پنبه کویل درون آن قرار می‌گیرد که به نام کوتون هم شناخته می‌شود.
این پنبه کویل یا کوتون، مایع جویس را جذب می‌کند و سپس با داغ ‌شدن کویل، حرارت را به پنبه انتقال می‌دهد و در نهایت مایع را به بخار تبدیل می‌کند. جنس سیم کویل ویپ نیز باید در مقابل دماهای بالا مقاوم بوده و طول عمر قابل‌قبولی داشته باشد.
به همین‌دلیل، بسیاری از افراد کویل ویپ را به‌عنوان قلب ویپ معرفی می‌کنند، زیرا در صورت عملکرد نادرست، کارایی دستگاه به‌شدت کاهش می‌یابد. اگر کویل ویپ خراب شود، امکان تعویض آن در اکثر دستگاه‌های ویپ وجود دارد؛ بنابراین، از کجا بفهمیم کویل ویپ سوخته؟

عوامل موثر در سوختگی‌ کویل ویپ
خالی‌شدن تانک: در صورت خالی بودن تانک دستگاه یا نبودن جویس به مقدار کافی در آن، پنبه کوتون خشک می‌شود و با استفاده از دکمه فایر، کویل می سوزد. برای جلوگیری از این مشکل، تانک را همیشه پر از جویس نگه دارید و قبل از استفاده، اطمینان حاصل کنید که پنبه کوتون به‌خوبی جویس را جذب کرده است.
قدرت بیشتر از حد تحمل: درصورتی‌که تنظیمات قدرت دستگاه بیش‌ازحد تحمل کویل باشد، احتمال دارد باعث سوختن آن شود.
جذب نامناسب جویس: گاهی اوقات ممکن است پنبه کوتون به‌اندازه کافی جویس را جذب نکند. عوامل مختلفی از جمله نحوه قرارگرفتن پنبه در کویل، نوع پنبه یا نوع جویس این مشکل را تحت تاثیر قرار می‌دهند. حجم پنبه کوتون کم یا زیاد نیز می‌تواند جذب جویس را مختل کند.
طول عمر کویل: هر کویل ویپ دارای یک طول عمر محدود است که به نحوه استفاده، نوع جویس و تعداد پاف‌ها بستگی دارد. معمولا یک کویل ویپ می‌تواند میانگین بین یک تا ۴ هفته مورداستفاده قرار گیرد. بااین‌حال، در صورت استفاده از جویس‌های شیرین، تیره یا با نسبت VG بالا، احتمال دارد طول عمر کویل کاهش یابد.
علت سوختن کویل ویپ چیست؟
تغییر در نحوه استفاده: یکی از عوامل اصلی سوختگی کویل و کاتریج، تغییر در نحوه استفاده از ویپ است. استفاده بیش از زمان مورد نیاز از دستگاه، باعث افزایش حرارت و در نتیجه سوختگی کویل می‌شود.
نیکوتین و مایعات با طعم: استفاده از مایعات حاوی نیکوتین به میزان زیاد و مایعاتی که دارای طعم‌های شیرین و قندی هستند، می‌تواند به سوختگی کویل منجر شود.
تنظیمات نادرست قدرت و دما: استفاده از قدرت بیش‌ازحد یا دمای بالا کویل را می‌سوزاند.
اختلال در کویل: به‌عنوان‌مثال، کویل شکسته، پاره‌شده یا تماس نامناسب با مایع ممکن است باعث سوختگی شود.
کیفیت کویل: کویل‌های بی‌کیفیت که از مواد نامناسب ساخته می‌شوند و سریعا با سوختگی روبرو می‌شوند.

بهترین زمان تعویض کویل ویپ
به‌طور معمول، از هر کویل می‌توان حدود ۲ تا ۳ هزار کام گرفت. البته این در صورت استفاده معقولانه از دستگاه ویپ و رعایت راهکارهای نگهداری صحیح این مقدار معتبر است. بهترین زمان برای تعویض کویل ویپ زمانی است که نشانه‌های ابتدایی سوختن کویل ظاهر می‌شود. هرگاه این نشانه‌ها ظاهر شدند، توصیه می‌شود دستگاه ویپ را خاموش کنید و به تعویض کویل بپردازید. در کل عمر مفید هر کویل بین ۳ تا ۴ هفته می باشد.
نحوه تمیز کردن کویل ویپ
تمیز کردن کویل ویپ موضوع مهمی است که در استفاده از این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید. یکی از ساده‌ترین روش‌های تمیز کردن کارتریج ویپ، استفاده از دستمال است. برای تمیز کردن کویل ویپ آن را از داخل اتومایزر یا کاتریج خارج کنید و با دستمال خشک سعی کنید داخل آن را از هرگونه رسوب ایجوس تمیز کنید، بدون آن که به پنبه نسوز داخل ویپ یا المنت آن آسیب بزنید.
یکی دیگر از روش های تمیز کردن کویل شستن آن با سرکه است. اما در حالت کلی با تمیز کردن کویل نمی توانید به صورت دائمی از یک کویل استفاده کنید. این کار صرفا باعث بهبود عملکرد کویل می شود.

معرفی فروشگاه ویپ ایران
ویپ ایران، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین ویپ و پادسیستم در ایران است. این فروشگاه، طیف گسترده‌ای از محصولات را از برندهای معتبر جهان به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از مزایای خرید ویپ ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تنوع محصولات: ویپ ایران، طیف گسترده‌ای از پادسیستم‌ها، ویپ‌ها، جویس‌های الکترونیکی و لوازم جانبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
قیمت مناسب: قیمت ویپ در شرکت ویپ ایران، به نسبت سایر فروشگاه‌ها، بسیار مناسب است.
ارسال سریع: ویپ ایران، محصولات را در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتریان خود ارسال می‌کند.
پشتیبانی قوی: تیم پشتیبانی ویپ ایران، به طور ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند.
خرید ویپ و پاد اورجینال از فروشگاه ویپ ایران
پادسیستم‌ها و ویپ‌ها، جایگزین‌های مناسبی برای سیگار هستند. این دستگاه‌ها، مضرات کمتری دارند و می‌توان از آنها برای ترک سیگار نیز استفاده کرد. اگر به دنبال یک دستگاه ساده و ارزان قیمت هستید، پادسیستم یکبار مصرف می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر به دنبال یک دستگاه قدرتمند و با قابلیت‌های بیشتر هستید، باید یک ویپ تهیه کنید. در هنگام خرید ویپ یا پاد ، به نکاتی مانند بودجه، نیازها و سلیقه خود توجه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]