همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: همایش فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند باید به صورت سالانه برگزار شود.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی روزهای گذشته سومین نشست کمیته اقتصادی خرمشهر در سال ۱۴۰۳ به منظور بررسی توسعه سرمایه گذاری و تامین مالی فناوری های نوین در منطقه برگزار شد.
وی افزود: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران دستگاه های دولتی استان، رؤسای بانک ها و جمعی از فعالان اقتصادی در این نشست حضور داشتند. مهمانان ویژه این نشست رئیس اتاق سرمایه گذاران ایرانیان و رئیس هیئت مدیره بیمه البرز و اپلیکیشن آپ بودند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه همایش فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند باید به صورت سالانه برگزار شود، عنوان کرد: خلأ برگزاری همایش جامعی از فرصت ها و ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری شهرستان های خرمشهر و آبادان، احساس می شود که به طور حتم این همایش می تواند با رویکردهایی چون جذب سه گروه سرمایه گذاران داخلی، خارجی و شهروندان بومی ساکن در خارج از کشور برگزار شود.
موسوی تنوع شاخه های سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند را یکی از مهم ترین ویژگی های این منطقه برشمرد و گفت: حمل و نقل دریایی، گردشگری و زیرساخت های آن، استارت آپ ها و فناوری های نوین، تجارت به ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس، سلامت و سرگرمی های آبی، ترانزیت شمال جنوب و شرق به غرب، صنعت آبزی پروری و صنایع وابسته و صنایع پایین دستی فولاد و پتروشیمی بخشی از مهم ترین گروه های مستعد سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند است.
دبیر کمیته اقتصادی خرمشهر ادامه داد: ارائه سقف تسهیلاتی کمتر به شهرستان های خرمشهر و آبادان نسبت به برخی دیگر از مناطق کشور همواره یکی از سؤال های اساسی سرمایه گذاران در این منطقه به شمار می رود. با توجه به ضرورت تسهیل روند سرمایه گذاری و اعطای امتیازات ویژه به این دو شهرستان در راستای جذب سرمایه گذار به دلیل شرایط آب و هوایی و محرومیت های ناشی از جنگ تحمیلی، انتظار می رود که مدیران موسسات مالی و بانک ها نگاه ویژه تری در اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران با مبالغ خارج از سقف معمول داشته باشند که متاسفانه این روند در اروند به شکل معکوس انجام می شود.
وی تاکید کرد: طولانی و فرسایشی شدن روند اخذ مجوزها در شهرستان های خرمشهر و آبادان، ضرورت حاکمیت منطقه آزاد اروند بر محدوده جغرفیایی تحت پوشش و مهم تر از همه حذف قانون محل اخذ ارزش افزوده از مناطق آزاد که مزیت این مناطق در جذب سرمایه را از بین برده و سبب فرار سرمایه می شود، از دغدغه های بخش خصوصی فعال در منطقه اروند است.
موسوی توضیح داد: همایش فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری منطقه آزاد اروند زمستان امسال برگزار می‌ شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]