۷۰۰ واحد صنفی فروش لوازم یدکی در رشت فعالیت می‌کنند
۷۰۰ واحد صنفی فروش لوازم یدکی در رشت فعالیت می‌کنند

رئیس اتحادیه صنف لوازم قطعات یدکی خودرو رشت گفت: ۷۰۰ واحد صنفی فروش لوازم یدکی قطعات خودرو در رشت فعالیت دارند.

به گزارش بازار، رضا پارسا عبدی اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی با توجه به گستردگی قطعات خودرو در این شهر به مردم خدمت‌رسانی می کنند و ۳۳ عمده فروش نیز قطعات و لوازم یدکی انواع خودروها را در اختیار این واحدهای صنفی قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: با وجود حدود یکصدهزار قطعه لوازم و قطعات یدکی خودرو، گستردگی کار بسیار زیاد است که این تنوع و گستره قابل مقایسه با هیچ واحد صنفی دیگر نیست، به همین دلیل تعداد تولیدکنندگان این لوازم نیز زیاد است.
وی افزود: البته برای اینکه کار عمده‌فروشان و فروشندگان در این بخش با مشکل مواجه نشود و از تخلفات جلوگیری شود، خرده‌فروشان پس از خرید قطعات و لوازم یدکی باید این خرید را در سامانه تایید کالاهای خریداری شده ثبت کنند تا همان میزان کالای خریداری شده از انبار عمده‌فروشان خارج شود.
رئیس اتحادیه صنف قطعات و لوازم یدکی خودرو اتاق اصناف مرکز گیلان بیان کرد: متاسفانه اکثر خرده‌فروشان نسبت به این امر آگاهی ندارند و یا امکانات انجام آن را ندارند زیرا فروشندگانی که در بخش ها و روستاها هستند، به طور معمول این کار را انجام نمی‌دهند.
پارسا عبدی خاطرنشان کرد: عدم ثبت فروش در سامانه جامع تجارت توسط تولیدکننده، مشکلاتی را برای عمده فروشان ایجاد کرده که امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت با اتاق اصناف مرکز گیلان، این مشکل برطرف شود.
وی اظهار کرد: البته با تعامل با عمده فروشان و برطرف کردن مشکلات آنان، جلوی ورود کالاهای قاچاق و بی کیفیت در این صنف نیز گرفته می شود زیرا عمده فروشان کالاهای خود را از تولیدکنندگان ایرانی که اکثر آنان برند و شناخته شده و از کیفیت مناسبی برخودار هستند، تهیه می کنند.
وی افزود: به هر حال ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که بهترین و با کیفیت‌ترین کالاها در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و از سوی دیگر تلاش کنیم با حفظ عمده فروشان و گردش سرمایه آنان در گیلان، خرده فروشان لوازم موردنیاز خود را از استانهای دیگر تهیه نکنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]