اقتصاد تعاونی نمادی از مشارکت آحاد مردم در قالب بنگاه‌های متوسط و کوچک است
اقتصاد تعاونی نمادی از مشارکت آحاد مردم در قالب بنگاه‌های متوسط و کوچک است

رئیس اتاق تعاون در پیامی به مناسبت هفته تعاون اعلام‌کرد: شیوه اقتصاد تعاونی امروزه در جهان به عنوان نمادی از بنگاه‌های کوچک اقتصادی،مورد اقبال اندیشمندان و کار آفرینان قرار گرفته است.

به گزارش بازار،‌ در پیام «بهمن عبداللهی» آمده است: سیزدهم شهریور، روز تعاون فرصت مغتنمی است تا همه دست اندرکاران حوزه های مختلف تعاون بخش بزرگی از توان خود را با ارائه برنامه های توسعه ای معطوف تبیین نقش و جایگاه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ تعاون کنند.
وی افزود: شیوه اقتصاد تعاونی امروزه در دنیا به عنوان نمادی از بنگاه‌های متوسط و کوچک اقتصادی که زمینه مشارکت هدفمند آحاد مردم مستعد را در فعالیت‌های مختلف فراهم کرده مورد اقبال اندیشمندان و کار آفرینان قرار گرفته است و اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیردولتی بخش تعاون در کنار مطالبه گری تحقق انتظارات قانونی تعاونی‌ها، به امر تسهیل‌گری در روند فعالیت‌های این نهادهای مردمی اهتمام دارد.
عبداللهی خاطرنشان‌کرد: اتاق تعاون ایران در عرصه تعاملات بین‌المللی نیز با استفاده از موقعیت عضویت در هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون I.C.A زمینه صادرات بخش تعاونی را به کشورهای مختلف مهیا می کند. در همین راستا با توجه به نقش بی بدیل تشکل‌های تعاونی در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۵ را به‌عنوان سال تعاون تعیین کرده است.
وی ادامه‌داد: توجه به مسئولیت اجتماعی و کمک به افزایش سرمایه اجتماعی که از ویژگی‌های منحصر به فرد تعاونی‌ها است، باید با تلاش بیشتری در عرصه عمومی نمود پیدا کند تا به تحقق توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی که از منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و اولویت‌های های رئیس جمهور و دولت «وفاق ملی» است و مناسب‌ترین مسیر عدالت محور مشارکت هدفمند آحاد مردم مستعد در فعالیت‌های اقتصادی و جهش در تولید ملی است، عینیت بخشند.
رئیس اتاق تعاون ایران در خاتمه این پیام اضافه‌کرد: رجاء واثق دارد در سایه الطاف الهی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اهتمام‌ جدی دولت چهاردهم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالفعل و بالقوه بخش تعاونی در فرآیند تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان اقتصادی کشور، دیری نخواهید پایید که به اهداف عالیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و سایر قوانین دست یابیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]