گردشگری انبوه و مدیریت شب امتحانی| از کمبود سوخت تا قفل شدن راه ها
گردشگری انبوه و مدیریت شب امتحانی| از کمبود سوخت تا قفل شدن راه ها

ساری – حجم بالای سفر و مسافران و زیرساخت های نامناسب گردشگری، و مدیریت شب امتحانی مسوولان خدمات دهی به گردشگران به شهروندان را در پیک سفرها با مشکل روبرو کرده است.

بازار؛ گروه استان ها: تعطیلات و حجم بالای سفر و مسافران به مازندران، این استان ضعیف در حوزه زیرساخت های گردشگری و غیره را در روزهای گذشته به حالت قفل درآورد و نارضایتی مسافران و اهالی را درپی داشته است.

آمارهای حضور مسافران در تعطیلات گذشته از ۲۰ میلیون تردد فراتر رفت و این مساله سبب شده تا زیرساخت های ناقص استان پاسخگوی جمعیت شناور و بالایی که ازمناطق مختلف کشور و جهان به استان سفر کردند، نباشند.

ترافیک اولین آورده مسافران

وضعیت راه های مازندران طی روزهای گذشته و حال حاضر مملو از انبوه خودروهایی است که به صورت تک سرنشین و یا خانواده به استان سفر می کنند و این عامل سبب شده تا راه های منطقه به ویژه کندوان در بیشتر ساعات شبانه روز قفل و یکطرفه شود.

یکطرفه شدن محور کندوان که از مرزن آباد به سمت البرز و تهرن صورت می گیرد، امور روزانه اهالی و کسبه های حاشیه را با خلل روبرو کرده است.

میردار یک کسبه حاشیه محور کندوان با اظهار این که محور کندوان در بیشتر ساعت طی روزهای گذشته قفل و یکطرفه بوده است، افزود: این مساله هم بر کار کسبه و هم اهالی منطقه تاثیر منفی داشته است و جریان تردد آنان را با اختلال روبرو کرده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که زیرساخت های راه به ویژه جاده کندوان متناسب با خیل بالای جمعیت که به استان سفر می کنند، نیست، گفت: اهالی بومی منطقه و حاشیه محور کندوان در بیشتر روزهای هفته به دلیل بسته بود و یکطرفه شدن مسیر با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کنند و باید مسوولان امر در این زمینه چاره اندیشی داشته باشند.

گردشگری انبوه و مدیریت شب امتحانی| از کمبود سوخت تا قفل شدن راه ها

ترافیک سنگین و کلافه کننده شهرهای غرب مازندران و جاده کندوان سبب شده تا تردد از این مسیرها به چندین ساعت طول می کشد و حجم ازدحام جمعیت و خودروها، صف های کیلومتری در پمپ بنزین ها ایجاد کرده است.

تعطیلی جایگاه های سوخت

حضور میلیونی مسافران و ترافیک سنگین راه ها سبب شده تا فرایند سوخت رسانی در غرب مازندران به صورت مقطعی دچار اختلال شود و برخی از جایگاه ها در این مناطق به دلیل نداشتن سوخت تعطیل شوند.

یک شهروند مازندرانی: پمپ بنزین ها یا سوخت ندارند و یا آن که باید چندین ساعت در صف های کیلومتری باقی مانیم و با رسیدن به جایگاه اعلام می شود که سوخت نداریم

یک شهروند مازندرانی با اظهار این که صف های کیلومتری جلوی پمب بنزین ها طی روزهای گذشته مشکلات زیادی را ایجاد کرده، گفت: پمپ بنزین ها یا سوخت ندارند و یا آن که باید چندین ساعت در صف های کیلومتری باقی مانیم و با رسیدن به جایگاه اعلام می شود که سوخت نداریم.

اقامتگاه ها تکمیل شدند

مازندران ظرفیت پذیرش و اقامت بیش از یک میلیون و۳۰۰ هزار مسافر شب را در شبانه روز دارد و حجم بالای سفر و مسافران طی روزهای گذشته ظرفیت بسیاری از هتل ها و مراکز اقامتی را در استان تکمیل کرد.

همچنین رشد شمار سفر و مسافران و تکمیل شدن ظرفیت ویلاها و خانه های شخصی، مسافران را به سمت روستاها و ییلاقات کشاند تا بتوانند در محیط های روستایی اقامت داشته باشند. یک مسافر سیرجانی که برای اقامت به یک واحد بومگردی در بخش کجور نوشهر مراجعه کرده است، گفت: به بیشتر مراکز اقامتی و پذیرایی در منطقه نوشهر و چالوس سر زدیم و نتوانستیم، اتاق یا سوئیتی را برای یک شب اقامت تهیه کنیم.

گردشگری انبوه و مدیریت شب امتحانی| از کمبود سوخت تا قفل شدن راه ها

وی که خود را محمودی معرفی کرد، در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که زیرساخت های مازندران برای پذیرش مسافران بویژه در تعطیلات مناسب نیست، خواستار نظارت بیشتر مسوولان امر به قیمت ها و اجناس شد.

استاندار مازندران نیز بااشاره به کمبود سوخت در غرب مازندران براثر حجم بالای سفرها با بیان این که دنبال آن هستیم که خط سوآپ نفتی به خط بنزین تبدیل شود، گفت: باید برنامه های راهبردی برای حل مشکل سوخت تدوین شود.

مخازن سوخت را تقویت کنیم

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که به دلیل انبوه مسافران با مشکل و تنش بنزین روبرو هستیم، گفت: برای حل و مدیریت مشکل باید مخازن را تقویت کنیم و نباید شب امتحانی عمل کرد.

وی با اظهار این که پنل تامین سوخت ومخازن انبارها باید افزایش یابد،از مسوولان امر خواست تا تدابیر لازم اتخاذ داشته باشند.

بیش از هزار و ۲۰۰ نازل و جایگاه سوخت در غرب مازندران وجود دارد که بخش عمده ای از آنان به دلیل نبود سوخت به صورت غیرمقطعی غیرفعال شدند و تورج امانی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی چالوس، ترافیک سنگین راه ها را و فاصله طولانی انبارهای سوخت را از جمله دلایل غیرفعال شدن موقتی برخی جایگاه ها ذکر کرد.

وی افزود: ترافیک سنگین سبب شده تا نفتکش ها مدت زیادی در راه بمانند و این مساله دلیل غیرفعال بودن برخی جایگاه ها است.

مازندران همواره با شمار بالای سفر و مسافران در فصل های مختلف روبرو است و تعطیلی چند روز گذشته، بیش از پیش ضعف در زیرساخت های استان را نمایان کرد و برای برون رفت از مشکلات نیازمند حمایت های ملی و تخصیص منابع براساس جمعیت شناور و غیربومی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]