۳۲ درصد تعاونی‌های زنجان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند
۳۲ درصد تعاونی‌های زنجان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند

زنجان- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: ۳۲ درصد تعاونی های استان در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در زمینه تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۱۴ درصد در بخش صنعت فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، طیب جعفری روز یکشنبه در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان ،گفت: استان زنجان یک هزار و ۳۱۹ تعاونی فعال دارد که از این تعداد ۱.۳ درصد از شرکت‌های تعاونی فعال در کشور است.

وی اظهار کرد: تعاونی های استان در زمینه های مختلف تامین نیاز، اعتبار، آموزش، تولیدی و توزیعی، خدمات، صنعتی، عمرانی، مسکن و کشاورزی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،گفت: ۳۲ درصد تعاونی های استان در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در زمینه تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۱۴ درصد در بخش صنعت فعالیت می کنند.

چعفری به هدفگذاری تحقق ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تدوین و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون، امیدها در خصوص افزایش سهم بخش تعاون زنده شد و قرار است هر سال ۲ درصد به سهم حدود ۶ درصد فعلی تعاون در اقتصاد اضافه شود.

وی، به توسعه کمی و کیفی فعالیت های تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا، آموزش به طور جدی در اولویت قرار گرفته است.

جعفری به راه‌اندازی ستاد ساماندهی تعاونی های مهم استان برای شناسایی آسیب ها و تدوین مدل حل مسأله اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی حوزه تعاون در استان طی سه سال گذشته انجام شده و تعاونی های مشکل دار دو درصد کل تعاونی های استان بودند ولی به واسطه تعدد اعضای آنها نسبت به حل مشکلشان ورود کردیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]