تعاونی‌ها تبلور ‌مشارکت‌ مردم در اقتصاد هستند
تعاونی‌ها تبلور ‌مشارکت‌ مردم در اقتصاد هستند

مدیرکل تعاون خوزستان با اشاره به رتبه اول ایران در تعداد تعاونی‌ها در سطح جهان، گفت: با توجه به اهمیت تحقق شعار سال، تعاونی‌ها تبلور اصلی مشارکت مردمی در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد هستند.

به گزارش بازار، مجتبی ظفری پور امروز ۱۸ شهریورماه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر خوزستان اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ایران در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف شده است و با توجه به اهمیت تحقق شعار سال، تعاونی‌ها تبلور مشارکت مردمی در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد هستند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در سطح جهان نزدیک به ۳ میلیون شرکت تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۱۰۱ هزار تعاونی در ایران فعال هستند. به عبارتی بیشترین تعداد شرکت‌های تعاونی در کشور ایران و بعد از آن در کشور آمریکا است و این نشان از توجه ویژه به این بخش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به طرح سهام عدالت ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران عضو تعاونی سهام عدالت هستند و بیش از سه میلیون نفر از جمعیت خوزستان یعنی ۶۹ درصد در سهام عدالت عضو هستند که نمونه بارز آن مسکن مهر است.

وی گفت: ۹۱۷ شرکت تعاونی مسکن کارمندی و کارگری داریم. با توجه به اینکه خوزستان قطب کشاورزی است، یک هزار و ۵۷۶ تعاونی نیز در حوزه کشاورزی فعال هستند که از این تعداد یک‌سوم در حوزه شیلات است. همچنین هزار و ۲۰۰ تعاونی در حوزه صنعت و ۹۰۷ تعاونی خدماتی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: همزمان با هفته تعاون، امسال ۴۱ طرح تعاونی افتتاح می‌شود با افتتاح این طرح‌ها برای ۲۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود. همچنین یک هزار و ۴۳۸ واحد مسکونی در این هفته تحویل متقاضیان داده می‌شود که از این تعداد، هزار و ۸۸ واحد مربوط به مسکن مهر است.

وی یادآور شد: برای ایجاد انگیزه میان تعاونی‌ها، سالانه جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر برگزار می‌شود. امسال ۱۴ شرکت تعاونی به عنوان شرکت‌های برتر استانی و ملی معرفی شدند که از این تعداد، یک تعاونی عنوان برتر ملی را کسب کرد و سه تعاونی دیگر با توجه به نوپا بودن و انجام کار شاخص تجلیل شدند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]