پلتفرم‌های آموزشی باعث کمرنگ شدن فاصله طبقاتی در آموزش می‌شود
پلتفرم‌های آموزشی باعث کمرنگ شدن فاصله طبقاتی در آموزش می‌شود

یکی از مؤلفین کتاب مقطع دبستان معتقد است اگر آموزش و پرورش از محتوای جذاب و باکیفیت پلتفرم‌های آنلاین آموزشی استفاده کند، اتفاقات بسیار مثبتی در جهت رشد آموزش در کشور رخ می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، هانیه عالی‌نژاد از مؤلفین کتاب علوم پایه سوم دبستان با اشاره به کیفیت کتاب‌های درسی ایرانی و میزان تمتع آنها از استانداردهای روز جهانی گفت: برای تألیف کتاب‌های درسی جمعی از کارشناسان که در حوزه کاری خودشان متخصص و خبره هستند، ابتدا پایش گسترده‌ای در منابع بین‌المللی انجام می‌دهند و سپس کتاب‌ها را متناسب با نیازهای کشورمان تألیف می‌کنند. باتوجه به پروسه‌ای که برای ویرایش کتاب‌های درسی طی می‌شود، در عمده موارد می‌توانیم بگوییم که کتاب‌های درسی با استفاده از تکنیک‌های به روز آموزش از تألیف خوبی برخوردارند و مطابق مطالب علمی مربوط به آن حوزه درسی هستند.
اوعنوان کرد: می‌توان گفت کتاب‌های درسی حال حاضر نسبت به گذشته پربارتر هستند، به عقیده من در حوزه کتاب مشکل عمده‌ای نداریم و اگر ضعفی در آموزش و پرورش می‌بینیم، مربوط به معلمان، شیوه‌های آموزش آنها یا مشکلات موجود در مدارس است.
عالی‌نژاد با اشاره به اینکه مدرسه منبع اصلی آموزش دانش‌آموزان به حساب می‌آید، گفت: نظام آموزش و پرورش ما نظامی متمرکز است و در واقع همان کتاب‌های درسی منبع اصلی تحصیل برای دانش‌آموزان در سراسر کشور به حساب می‌آید.
او ادامه داد: در تمام این سال‌ها گروه‌ها و شرکت‌های زیادی بودند که با کتاب‌های کمک درسی یا ویدئوهای آموزشی و ابزارهای کمکی به آموزش کمک کردند. ازجمله آنها می‌توان به اپلیکیشن‌های آموزشی اشاره کرد که تلاش کرده‌اند به شیوه‌ای جذاب مطالب کتاب‌های درسی را به دانش‌آموزان آموزش بدهند. این پلتفرم‌ها برای آموزش از کارشناسان خوبی کمک گرفته‌اند و در ویدئوها از المان‌های بصری و گرافیکی جذاب برای اثربخشی بیشتر استفاده کرده‌اند.
مولف کتاب علوم پایه سوم دبستان با اشاره به اینکه این پلتفرم آموزشی فیلیمو مدرسه در جهت ارتقای عدالت آموزشی به کمک آموزش و پرورش و دانش‌آموزان آمده، تصریح کرد: رایگان شدن این پلتفرم برای ۴۰۵ شهر دور از مرکز و کم‌برخوردار کشور برای من قابل تحسین است و شخصا این برنامه را برای استفاده دانش‌آموزان، تایید می‌کنم.
او افزود: قطعا اقدامات پلتفرم‌های آموزش در جهت افزایش کیفیت آموزش باعث کمرنگ شدن فاصله طبقاتی در آموزش می‌شود و امیدوارم گسترش خدمات این پلتفرم‌ها در مناطق کم برخوردار سریع‌تر پیش برود و به دست افراد بیشتری برسد.
عالی نژاد در پایان تصریح کرد: به‌نظرم آموزش و پرورش باید از ظرفیت‌ بخش خصوصی آموزش بیشتر استفاده کند. به‌عنوان مثال می‌تواند از امکانات پلتفرم‌ها در بخش رمزینه‌های کتاب‌های درسی، که محتوای چند رسانه‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، بهره بگیرد، به طوری که دانش‌آموزان بتوانند برای تکمیل و تقویت موضوعات درسی، به راحتی با اسکن یک بارکد به مطالب دسترسی پیدا کنند، اتفاقات بسیار مثبتی در جهت رشد آموزش در کشور رخ می‌دهد.

۲۳۳۲۳۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]