ایده وزیر علوم برای مدرسه‌ها؛ به‌جای سه دیپلم یک دیپلم بدهیم!
ایده وزیر علوم برای مدرسه‌ها؛ به‌جای سه دیپلم یک دیپلم بدهیم!

وزیر علوم گفت: بحث داشتن یک دیپلم در مدارس ضرورتی است که باید توسط مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونی در این زمینه تصویب کنند.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم با تاکید بر اینکه ۶۰۰ هزار داوطلب بخاطر ۲۰ هزار رشته، تجربی را انتخاب می کنند، گفت: اگر ما در مدارس خود بجای سه دیپلم یک دیپلم داشته باشیم، بسیاری از مشکلات رشته‌های علوم پایه حذف می‌شود.
محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب بر ضرورت توجه به رشته های علوم پایه در کشور تاکید کرد و گفت: شاید یکی از راه های تحقق این امر این است که ما به جای اینکه سه دپیلم داشته باشیم یک دیپلم داشته باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب یا به نوعی نزدیک ۶۰۰ هزار نفر در رشته های علوم تجربی تحصیل می کنند تا بتوانند در حدود ۲۰ هزار رشته پرطرفدار تحصیل کنند و مابقی داوطلبان که اکثرا نیز استعدادهای برتر هستند عملا حذف یا سرخورده می شوند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: اگر ما یک دیپلم داشته باشیم هم در آموزش و پرورش ما بهره وری بالا می رود و هم نخبگان ما می توانند در رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی و رشته های علوم انسانی تحصیل کنند و در نتیجه شاهد یک تغییر جدی در این حوزه باشیم.
زلفی گل تاکید کرد: بحث داشتن یک دیپلم در مدارس ضرورتی است که باید توسط مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونی در این زمینه تصویب کنند.

۲۳۳۲۳۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]