داوطلبان آزمون سراسری امسال پشت کنکور بمانند یا نمانند؟
داوطلبان آزمون سراسری امسال پشت کنکور بمانند یا نمانند؟

داوطلبان آزمون سراسری، این روزها در انتظار اعلام نتیجه هستند و برخی از آن‌ها که در نتایج اولیه تراز بالایی نیاورده‌اند به این مسأله فکر می‌کنند که آیا پشت کنکور بمانند یا با همان تراز انتخاب رشته کنند.

به گزارش خبرآنلاین از فارس، براساس اعلام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کارنامه اعلام رتبه علمی داوطلبان (کارنامه ملاک انتخاب رشته) در هفته اول شهریور ماه و زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در هفته دوم شهریور ماه است.
داوطلبان آزمون سراسری، این روزها در انتظار اعلام نتیجه نهایی هستند و برخی از آن‌ها که در نتایج اولیه تراز بالایی نیاورده‌اند به این مسأله فکر می‌کنند که آیا پشت کنکور بمانند یا خیر. مشاوران آموزشی بر این عقیده‌اند که بهتر است داوطلبان آگاهانه و با اطلاعات کافی انتخاب رشته کنند.
صحبت مشاوران آموزشی با داوطلبان این است که سال آینده باید در امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنید و برای امتحانات نهایی دوازدهم هم ترمیم معدل کنید، تاثیر امتحان نهایی ۶۰ درصد و تاثیر کنکور ۴۰ درصد است یعنی تاثیر امتحانات نهایی از تاثیر کنکور در قبولی آزمون بیشتر است بنابراین هم تعداد امتحانات و هم تاثیر آن بیشتر خواهد بود. از طرفی سال آینده امتحانات نهایی هم از سوی سازمان ملی سنجش برگزار می‌شود. به عقیده مشاوران آموزشی، داوطلبان کنکور باید با در نظر گرفتن تمام موارد برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.

۲۳۳۲۳۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]