برسد به دست پزشکیان؛ احمدی‌نژاد از معماران برجسته سواستفاده کرد، شما استفاده کنید!
برسد به دست پزشکیان؛ احمدی‌نژاد از معماران برجسته سواستفاده کرد، شما استفاده کنید!

کانال تلگرامی زوربا یادداشتی خطاب به مسعود پزشکیان منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از کانال تلگرامی زوربا، حالا که بحث از برقراری عدالت آموزشی است، بد نیست به رویدادی اشاره کنم که دولت دکتر مسعود پزشکیان می‌تواند آن را در همین راستا پیگیری کند!
اواخر دهه‌ی نود و در دولت دوم #محمود_احمدی‌نژاد، یعنی زمانی که خزانه‌ی مملکت پر از دلارهای نفتی بود، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به سراغ یکی از زبده‌ترین معماران کشورمان، یعنی مهندس #محسن_میرحیدر (معمار کتابخانه ملی، سالن اجلاس سران، طرح توسعه‌ی حرم حضرت معصومه و …) رفت و از او خواهش کرد که یک طرح ملی برای ساخت حدود چهار هزار مدرسه تهیه کند!
مهندس میرحیدر، این انسان شریف هم بدون آنکه بداند هدف دولت احمدی‌نژاد فقط تبلیغات و شعار توخالی است، از زبده‌ترین معماران معاصر ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور مثل مهندس #هوشنگ_سیحون (معمار آرامگاه بوعلی سینا، مقبره خیام و …)، مهندس #کامران_دیبا (معمار موزه هنرهای معاصر، فرهنگسرای نیاوران و …)، مهندس #حسین_امانت (معمار برج شهیاد یا آزادی، دانشگاه شریف، ساختمان میراث فرهنگی و ..) و مهندس #عبدالعزیز_فرمانفرمائیان (معمار ورزشگاه آزادی، وزارت نفت، موزه فرش و …) خواست که بر اساس چهار اقلیم کشور، مدارس نمونه‌ای را طراحی کنند!
معماران یادشده هم، که آبروی معماری مدرن و معاصر ایران بودند، به اعتبار مهندس میرحیدر دست به قلم شدند و مدارسی عالی و جامع طراحی کردند، که نقشه‌ها و ماکت‌های آن‌ها در آرشیو آموزش و پرورش قطعاً موجود است! دولت احمدی‌نژاد، اما، بعد از آنکه بهره‌برداری تبلیغاتی‌اش را از این ماجرا کرد، حتی برای نمونه یک مدرسه هم بر اساس آن طرح نساخت و ماجرا را کم‌کم به فراموشی سپرد! بعد از این ماجرا، مهندس میرحیدر هم که فرد بسیار آبرومندی بود، سکته کرد و برای همیشه خانه‌نشین شد!
دولت دکتر پزشکیان و به‌ویژه خود رئیس‌جمهور یا افراد شریفی چون دکتر #محمدجواد_ظریف می‌توانند در صورت اطلاع این موضوع ملی را برای برقراری عدالت آموزشی و ارتقای نظام آموزش کشور پیگیری کنند!

٤٧٢٣٦

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]