هشدار به بازاریان؛ وضعیت بازار تهران خطرناک شده است!
هشدار به بازاریان؛ وضعیت بازار تهران خطرناک شده است!

استاندار تهران با بیان اینکه فرسودگی بازار تهران نگران کننده است، گفت: این بازار نیاز به تحول اساسی در ساختار و ترکیب خود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا فخاری روز جمعه با هشدار در خصوص وضعیت ایمنی بازار اظهار کرد: ایمنی بازار تهران به لحاظ سازه، استحکام بنا، نوع دسترسی و نگهداری امکانات در معرض تهدید است.
وی افزود: وجود برخی اقلام در بازار تهران که قابلیت نگهداری خارج از این فضا را دارند، خود نوعی تهدید بوده و بزرگترین مشکلی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.
به گفته فخاری، نگهداری برخی مواد شیمیایی و مواد اولیه که در برخی ترکیبات ممکن کننده است خطرناک باشد، در این مکان نگران کننده بوده و از طرفی دیگر وضع انبارهای استیجاری بازار هم شرایط خوبی ندارد.
استاندار تهران ادامه داد: نگهداری غیر اصولی کالا، نوع چیدمان و عدم پیش بینی تجهیزات ضدحریق و حتی ضد سرقت مواردی است که در بازار تهران به وفور دیده می‌شود که نگران کننده است بنابراین معتقدم بازار تهران نیازمند تحول اساسی در ساختار و ترکیب خود است.
وی به اقدامات انجام شده برای ایمن سازی و نوسازی بازار اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌هایی صورت گرفته و بخش عظیمی از اقلام و لوازمی که ضرورتا نباید در محیط بازار باشد به مکان‌های دیگر منتقل شده است.
استاندار تهران از نقش شهرداری تهران بویژه شهرداری منطقه ۱۲ و تلاش این نهاد برای بازسازی بازار تقدیر کرد و افزود: با بازسازی بازار و تکمیل این ظرفیت، بازار تهران به بازاری الگو تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرسودگی در بازار تهران زیاد است، پیشنهاد داد: باید در ایمن و بازسازی بازار به صورت نقطه‌ای و لکه‌ای عمل کرد و سهولت در دسترسی، ایمن سازی و جانمایی وسایل اطفای حریق در آن نیز پیش بینی شود.
استاندار تهران در عین حال تاکید کرد: آن چیزی که امروز شاهد هستیم تغییرات بنیادینی است که نسبت به ۶ ماه گذشته در این منطقه صورت گرفته و بازار ایمن تر از قبل شده است.
 مجموعه بازار تهران که مملو از مغازه و انبارهای قدیمی و ناایمن است که هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این اماکن هستیم، موضوع ایمن سازی بازار تهران به عنوان قلب اقتصادی پایتخت در سال‌های اخیر مورد توجه شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بوده اما سریال تکراری آتش سوزی ها در بازار را هر چند وقت یکبار شاهد هستیم.
علیرضا زاکانی چندی پیش در خصوص آخرین وضعیت ایمن سازی بازار تهران چندی پیش به خبرنگار ایرنا، گفته بود: طرح ایمن سازی این مجموعه دنبال می‌شود اما سرعت آن کُند است.
وی اضافه کرد: به هرحال موضوع ایمنی بازار تهران با توجه به وسعت و موقعیت و سایر اقدامات، بسیار پیچیده است و نیاز به زمان دارد اما این طرح در حال دنبال شدن است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]