بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال ایرانی
بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال ایرانی
اگر قصد حضور در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، باید بدانید که یکی از ابزارهای جدایی ناپذیر از فعالیت در این بازار، تحلیل است.

شما بدون تحلیل یک ارز دیجیتال، نمی‌توانید روی آن سرمایه گذاری کنید. در واقع، معامله یا سرمایه گذاری بدون تحلیل، اصلا پیشنهاد نمی‌شود. چرا که معمولا تنها ضرر برای شما خواهد داشت. در این میان، می‌توانید از سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال کمک بگیرید. در این سایت‌ها، تحلیل‌هایی آماده از دیگر تحلیل‌گران در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با توجه به آنها، معامله کنید.

اهمیت بررسی و تحلیل ارزهای دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال برای تمامی معامله گران کوتاه مدت و بلند مدت، اهمیت دارد. چرا که این افراد، همیشه باید بهترین موقعیت‌های معاملاتی را پیدا کرده و یک معامله پرسود را برای خود باز کنند. انجام تحلیل روی یک ارز دیجیتال، تنها زمان مناسب برای شروع معامله را مشخص نمی‌کند، بلکه، درصد سود تقریبی از معامله و زمان درست برای خروج از معامله را به شما اعلام می‌کند. به طور کلی، هر چه بررسی و تحلیل شما بهتر و دقیق‌تر باشد، می‌توانید معاملاتی پرسود و کم ریسک را انجام دهید. تحلیل‌گران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که دلیل انجام تحلیل روی ارزهای دیجیتال، مربوط به ۴ فرضیه می‌شود که عبارت‌اند از:

پایبند بودن به روند

یکی از فرضیه‌هایی که معامله گران با توجه به آن تحلیل انجام می‌دهند، پایبند بودن بازار به روند خودش است. اگر شما این فرضیه را به درستی بدانید که بازار همیشه تمایل دارد تا در روند خود حرکت کند، می‌توانید تحلیل‌های بهتری انجام دهید. به طور کلی، احتمال اینکه قیمت یک ارز دیجیتال در روند خودش ادامه پیدا کند، خیلی بیشتر از تغییر روند است. به عنوان مثال، اگر بیت کوین در روند صعودی باشد، تمایل بیشتری به صعود دارد تا روند نزولی!

تاثیر هر چیزی روی بازار

یکی دیگر از فرضیه‌هایی که معامله گران به آن اهمیت می‌دهند، تاثیر عوامل زیاد روی بازار ارز دیجیتال است. در واقع، عوامل زیادی هستند که روی قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند. شما برای اینکه تحلیل دقیق‌تری داشته باشید، همیشه باید این عوامل را در نظر بگیرید و در تحلیل خود تاثیر دهید. اهمیت تحلیل ارز دیجیتال، دقیقا همین است که شما بتوانید از تمام زوایا به ادامه روند قیمت یک ارز دیجیتال نگاه کنید.

برخی از عوامل مهم تاثیرگذار در قیمت یک ارز دیجیتال در آموزش تحلیل تکنیکال، شامل اخبار، اتفاقات سیاسی، شاخص ترس و طمع معامله گران بازار، عوامل اقتصادی و میزان عرضه و تقاضا می‌شود. اگر همیشه این عوامل را در تحلیل ارزهای دیجیتال تاثیر دهید، قطعا تحلیل شما دقیق‌تر می‌شود و می‌توانید سود بیشتری از معامله به دست آورید.

استفاده از الگوها و اندیکاتورها

یکی دیگر از اهمیت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی آینده قیمتی یک ارز دیجیتال است. برای این‌که شما سود بیشتری از یک معامله به دست آورید، باید بتوانید که با تحلیل درست، آینده آن را پیش‌بینی کنید. برای پیش‌بینی آینده، معمولا تحلیل‌گران از الگوها و اندیکاتورهای موجود استفاده می‌کنند. اندیکاتورها، به نوعی یک دستیار هوشمند برای پیش‌بینی و تحلیل ارزهای دیجیتال هستند. الگوها نیز شکل‌ها از قبل مشخص شده هستند که معمولا با دیدن نیمی از آنها، پیش‌بینی می‌شود که بازار، الگو را تکمیل کند.

تاریخ تکرار شونده

یکی دیگر از فرضیاتی که تحلیل‌گران به آن اعتقاد دارند، تاریخ تکرار شونده در بازار ارز دیجیتال است. به همین دلیل، همیشه آنها برای انجام تحلیل‌های خود، ابتدا از گذشته بازار شروع می‌کنند. شما برای تحلیل درست، همیشه باید سمت چپ بازار را ببنید و سمت راست آن را پیش‌بینی کنید. در واقع، بازار تمایل دارد که الگوهای تکرار شونده در گذشته خودش را تکرار کند. شما نیز باید به این فرضیه اهمیت دهید و در تحلیل خود از آن استفاده کنید.

تاریخ تکرار شونده

ویژگی های بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل‌گران یا حتی معامله گران بازار ارزهای دیجیتال، همیشه از سایت‌ها و منابعی برای انجام تحلیل‌های استفاده می‌کنند. اما این سایت‌های تحلیل، دقیقا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا مورد استفاده تحلیل‌گران قرار بگیرند؟ برخی از ویژگی‌های بهترین سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال، عبارت‌اند از:

دارا بودن اطلاعات به روز و دقیق

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت تحلیل ارز دیجیتال خوب، داشتن اطلاعات به روز و دقیق است. اطلاعات و پیش‌بینی‌های موجود در این سایت‌ها، با منابع معتبری داشته باشند و هر روز به روزرسانی شوند. اگر این اطلاعات دقیق نباشند، معامله گران نمی‌توانند در تحلیل‌های خود، به آنها اعتنا کنند و سایت تحلیل نیز اعتبار خودش را از دست می‌دهد.

به اشتراک گذاری اخبارهای روز

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد، اخبارهای مربوط به این حوزه است. بسیاری از این اخبارها زرد هستند ولی برخی دیگر، اهمیت بالایی دارند. یک سایت تحلیل ارزهای دیجیتال خوب، همیشه باید، اخبارهای مهم را به اشتراک گذاشته و خبرهای زرد را به کاربرانش اطلاع دهد.

به اشتراک گذاری پیش‌بینی‌های آینده

یکی دیگر از مواردی که در تحلیل یک ارز دیجیتال اهمیت دارد، پیش‌بینی‌های منتشر شده از طرف تحلیل‌گران حرفه‌ای و به نام است. اگر یک سایت تحلیل ارز دیجیتال، بتواند پیش‌بینی‌های به روز که توسط تحلیل‌گران معتبر، انجام شده است را به اشتراک بگذارد، اعتبار خودش را هم بیشتر می‌کند.

امکان ساخت حساب کاربری و اشتراک گذاری تحلیل‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های یک سایت تحلیل ارز دیجیتال خوب، امکان ساخت حساب کاربری است. زمانی که شما بتوانید یک حساب کاربری در سایت تحلیل ارز دیجیتال بسازید، پس می‌توانید تحلیل‌های خود را ذخیره کرده و لیستی از ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود بسازید. همچنین، اگر تحلیل‌گر حرفه‌ای باشید، امکان به اشتراک گذاری تحلیل‌ها به شما داده می‌شود تا کاربران دیگر از آنها استفاده کنند.

فهرست بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال ایرانی

تنها سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال خارجی، برای انجام معاملات معتبر نیستند. سایت‌های تحلیل ایرانی هم وجود دارند که تحلیل‌گران حرفه‌ای در آنجا فعالیت می‌کنند و تحلیل‌های به روز خود را در آن‌جا به اشتراک می‌گذارند. برخی از بهترین سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال ایرانی که می‌توانید از آنها استفاده کنید را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

آکادمی صرافی بیت پین

صرافی بیت پین، به تازگی یک بخش به نام آکادمی را اضافه کرده که در آن به تحلیل‌های ارز دیجیتال و پیش‌بینی آینده آنها می‌پردازد. آکادمی صرافی بیت پین تنها محدود به تحلیل ارزهای دیجیتال و آموزش تحلیل تکنیکال نمی‌شود، بلکه بسیاری از اخبار مهم و حتی آموزش‌ها نیز در این بخش به اشتراک گذاشته می‌شوند.

آکادمی صرافی بیت پین

سایت ارز دیجیتال

سایت «ارز دیجیتال» نیز دارای یک بخش مربوط به تحلیل است. در این بخش، شما امکان تحلیل کردن و انتشار آن به اسم خودتان را دارید. تمام ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل در این سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین، می‌توانید تحلیل‌های دیگر افراد و کاربران حرفه‌ای این سایت را مطالعه کنید. البته، آموزش‌هایی در زمینه ارز دیجیتال هم در این بخش وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

صرافی OMP فینکس

صرافی OMP یکی دیگر از سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال است. در واقع، این یک صرافی است که بخشی مجزا مربوط به تحلیل ارز دیجیتال دارد. مقالات مختلفی در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی آنها در این بخش به اشتراک گذاشته شده است. پس از مطالعه آنها، می‌توانید معاملات دقیق‌تری انجام دهید.

صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس نیز دارای بخشی به نام تحلیل‌ها است. در این بخش، شما می‌توانید تحلیل‌هایی درباره ارزهای دیجیتال مختلف را مطالعه کنید. بسیاری از این مطالب دارای تصویر به روز و تحلیل روی نمودار هستند. حتما به تاریخ این تحلیل‌ها دقت کنید تا تحلیل به روزی را مورد استفاده قرار دهید.

سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

به طور قطعی نمی‌توان به سوال پاسخ داد. چرا که در سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال ایرانی، ما به سادگی می‌توانیم به تحلیل‌هایی به زبان فارسی دسترسی داشته باشیم و همچنین، با ساخت یک حساب کاربری ساده، تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذاریم. در سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال خارجی، محدودیت‌هایی برای ما کاربران ایرانی وجود دارد. بسیاری از این سایت‌ها، مانند تریدینگ ویو، نیازمند خرید حساب کاربری هستند تا بتوانیم به همه بخش‌های آن دسترسی پیدا کنیم. البته که بسیاری از تحلیل‌های موجود در سایت‌های ایرانی، ترجمه همان تحلیل‌های سایت‌های خارجی هستند که می‌توان به آنها اعتماد کرد. پیشنهاد ما به شما این است که از سایت‌های تحلیل خارجی و ایرانی به همراه یکدیگر استفاده کنید و تحلیل‌های موجود در هر دو آنها را مطالعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]