بهترین روش خرید کانکس فروشگاهی + نکات کلیدی پیش از خرید
بهترین روش خرید کانکس فروشگاهی + نکات کلیدی پیش از خرید
کانکس فروشگاهی از دیرباز نقش زیادی در زندگی و کسب‌وکار شهری داشته و دارد؛ البته در گذشته شکل ساده‌تری داشتند و این روزها به اشکال مختلف با امکانات بیشتری به بازار عرضه می‌شوند.

بدون شک در گوشه‌کنار شهرها دکه‌های گل‌فروشی، مطبوعاتی و … را دیده‌اید؛ همه این‌ها از جزو کانکس‌های فروشگاهی به شمار می‌روند که پتانسیل بالایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در ابعاد کوچک و جمع‌وجور را دارند. اگر علاقه دارید در مورد کاربردهای بیشتر این نوع تجهیزات و راه های خرید کانکس فروشگاهی اطلاعات بیشتری داشته باشید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کانکس فروشگاهی چیست؟

کانکس فروشگاهی، در اصل یک مغازه در ابعاد کوچک است که به ‌صورت سیار بوده و اغلب در مکان‌های پررفت‌وآمد چون پارک، کنار دانشگاه، مراکز درمانی و خیابان برای راه‌اندازی مشاغل مختلف از آن استفاده می‌شود. این سازه‌های پیش‌ساز به ‌راحتی قابل ‌استفاده بوده و به‌ نوعی خرید کانکس فروشگاهی یک راه کسب درآمد با هزینه‌های کمتر نسبت به فروشگاه‌های معمول به شمار می‌رود. همچنین باید اشاره کرد که در تمام جهان استفاده از آن برای راه‌اندازی یک شغل طرفدار دارد.

انواع کانکس‌های فروشگاهی

انواع کانکس‌های فروشگاهی

کانکس فروشگاهی دارای تنوع بالایی بوده و بر اساس فاکتورهای مختلف به دسته‌های متعددی تقسیم می‌شود. برای همین ضروری است که قبل از خرید با انواع آن آشنا شوید.

  • انواع کانکس فروشگاهی بر اساس ابعاد: چنین کانکس‌هایی در متراژ مختلف از ۱۰ متر به بالا در دسترس است و باید متناسب با کسب‌وکار خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به ‌طور مثال فضای مورد نیاز برای فروش گل کمتر از یک کانکس فست‌فودی است.
  • انواع کانکس فروشگاهی بر اساس کاربری: یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای دسته‌بندی کانکس‌های فروشگاهی بر اساس نوع کاربری بوده و به مواردی چون کانکس مطبوعاتی، فست‌فود، کتاب‌فروشی و … تقسیم می‌شود.
  • انواع کانکس فروشگاهی بر اساس نوع ساخت: در نهایت این نوع کانکس‌ها را بر اساس جنس و مصالح به‌کاررفته برای ساخت نیز می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد و فقط از جنس فلز نیستند بلکه کانکس‌های چوبی و … هم در بازار به فروش می‌رسد.

نکات مهم برای خرید کانکس فروشگاهی

در نگاه نخست خرید کانکس برای راه‌اندازی یک شغل شاید کار ساده و آسانی به نظر برسد؛ اما چند نکته مهم و کلیدی وجود دارد که پیش از انتخاب و خرید کانکس باید به آن توجه داشته باشید:

  • نوع کانکس: همان‌طور که اشاره شد انواع مختلفی از کانکس‌های فروشگاهی وجود دارد چون کانکس‌های فروشگاهی ساده، کیوسکی، مطبوعاتی، فست‌فودی، کافی‌شاپی و … که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.
  • ابعاد کانکس: متناسب با شغل، نیازها و تجهیزات خود باید یک گزینه با ابعاد درست را انتخاب کرده تا از فضای آن به بهترین شکل استفاده کنید.
  • مواد و مصالح به‌کاررفته در ساخت کانکس: نکته مهم دیگری که هنگام خرید یک کانکس فروشگاهی باید به آن توجه داشت مصالح استفاده‌ شده برای ساخت کانکس و تناسب آن با مکان زندگی شما است. به‌ عنوان‌ مثال در مناطق بارانی باید از مواد ضدآب و ضد فرسایش ساخته شده باشد.
  • امکانات و تجهیزات: بسته به نوع کسب‌وکارتان باید یک کانکس فروشگاهی از امکانات و تجهیزات متنوعی برخوردار باشد چون: سیستم برق، روشنایی، تهویه مطبوع، پیشخوان، قفسه‌بندی، ویترین و… .
  • قیمت: علاوه بر موارد گفته ‌شده برای خرید یک کانکس فروشگاهی به تناسب قیمت آن با بودجه و امکاناتی که دارد هم توجه کنید. مواردی چون نوع عایق‌بندی، سفارشی‌سازی، ابعاد و امکانات بر روی قیمت آن اثر دارد. همچنین یکی از بهترین راه های خرید کانکس فروشگاهی مقرون‌به‌صرفه چک کردن قیمت از چند فروشگاه معتبر و فعال در این زمینه است.

مزایای خرید و استفاده از کانکس‌های فروشگاهی

کانکس فروشگاهی به بخش جدایی‌ناپذیر از بافت تجاری شهرها تبدیل شده‌ و بسیاری برای راه‌اندازی یک شغل از چنین فضاهایی استفاده می‌کنند. مزایای خرید و استفاده از کانکس‌های فروشگاهی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار شامل موارد زیر می‌شود:

قابلیت حمل‌ونقل و جابجایی آسان

مهم‌ترین مزیت خرید کانکس مغازه یا کیوسک فروشگاهی، قابلیت حمل‌ونقل و جابجایی آسان است. در اصل شما مغازه یا فروشگاه معمولی را نخریده‌اید که برای جابجایی مجبور به فروش یا اجاره یک مکان دیگر باشید و به‌ راحتی می‌توان آن را از یک مکان به مکان دیگری برد.

مقرون‌به‌صرفه بودن

یکی دیگر از مزایای مهم خرید کانکس فروشگاهی، مقرون‌به‌صرفه بودن آن برای راه‌اندازی مشاغل مختلف و اشتغال‌زایی به شمار می‌رود. به‌جای رهن یا اجاره یک فروشگاه شما یک محل کسب درآمد خواهید داشت که ارزان‌تر بوده و متعلق به خود شما است.

تنوع بسیار بالا

مهم‌ترین مزیت خرید کانکس‌های فروشگاهی تنوع بالای آن است و برای راه‌اندازی انواع مختلف مشاغل می‌توان از آن استفاده کرد. فرقی ندارد قصد راه‌انداز یک کافی‌شاپ کوچک را دارید یا یک گل‌فروشی جمع‌وجور، کانکس‌های متعددی با جنس‌های‌ مختلف و اندازه و شکل‌های متنوع وجود دارند.

قابل ‌استفاده در فضاهای مختلف

با خرید یک کانکس فروشگاهی شما دیگر محدود به زمان و مکان برای کسب درآمد نیستید. جالب است بدانید برخی از مدل‌ها دارای چرخ هم هستند که برای راه‌اندازی یک کار سیار انتخاب بسیار خوبی خواهند بود. مدل‌های دیگر را نیز در فضاهای مختلفی چون پارکینگ‌ها، نمایشگاه‌ها، کنار خیابان و … می‌توان مشاهده کرد.

امکانات داخلی فراوان و متنوع با امکان سفارشی‌سازی

علاوه بر اینکه یک کانکس فروشگاهی دارای امکانات مختلفی چون روشنایی، برق، تهویه و … برای شما است؛ این امکان وجود دارد که طبق نیازها و خواسته خود چنین امکاناتی و حتی شکل ظاهری یک کانکس را شخصی‌سازی کنید.

امکانات داخلی فراوان و متنوع با امکان سفارشی‌سازی

راه های خرید کانکس فروشگاهی

با مزایای که برای خرید یک کانکس فروشگاهی گفته شد، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین راه برای خرید آن کدام است و از کجا می‌توان آن را خریداری کرد. در کل دو راه برای خرید آن وجود دارد از جمله:

  • خرید حضوری: مراکز فروش کانکس در اغلب شهرها وجود دارد که می‌توانید از نزدیک کانکس را دیده و خریداری کنید. البته این امر مستلزم صرف زمان زیادی است.
  • خرید اینترنتی: خرید اینترنتی یکی از راه های خرید کانکس فروشگاهی و جایگزین خرید حضوری با صرف زمان و انرژی کمتری است. البته باید یک مرجع مطمئن برای خرید آنلاین پیدا کنید.

فرقی ندارد کدام‌یک از این دو روش را انتخاب می‌کنید، مشورت با یک فرد متخصص در این زمینه را فراموش نکنید. اگر قصد خرید آنلاین را دارید بنیان کانکس بهترین مجموعه در راستای چنین هدفی بوده و کارشناسان فروش این مجموعه راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند داد تا از انتخاب خود مطمئن‌تر شوید.

شما می‌توانید جهت خرید کانکس فروشگاهی از مجموعه بنیان کانکس به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و پس از تماس با کارشناسان و دریافت راهنمایی‌های لازم، کانکس یا کیوسک مغازه‌ای خود را در انواع مختلف سفارش دهید.

سخن پایانی

کانکس فروشگاهی یک مفهوم واقعاً نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد و کوچک هستند که دیگر فقط برای فروش روزنامه کاربرد ندارند و برای مشاغل مختلف قابل ‌استفاده خواهد بود. بعد از بررسی راه های خرید کانکس فروشگاهی بهتر است در صورتی ‌که به فکر یک مکان با جذب مشتری هستید، چنین تجهیزاتی به شما در رسیدن به هدفتان کمک زیادی خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]