اقدام مقیمی؛ برای صندلی ریاست دانشگاه تهران است یا مهربان شدن با دانشجویان؟
اقدام مقیمی؛ برای صندلی ریاست دانشگاه تهران است یا مهربان شدن با دانشجویان؟

دانشگاه تهران طی دو سه سال گذشته با حوادث سیاسی و اجتماعی بیش از هر موقعی اجین شد، موضوعی سبب‌ساز ایجاد برخی محدودیت و ممنوعیت‌ها برای استادان دانشگاه و البته تشکیل پرونده برای دانشجویان شد. حالا بعد از سه و همزمان با تغییر رئیس جمهور، رئیس دانشگاه تهران دستور داده به پرونده انضباطی دانشجویان رسیدگی شود.

دستور امروز رئیس دانشگاه تهران قابل توجه بود، او از معاون خود خواسته پرونده انضباطی دانشجویان را که در سه سال گذشته تشکیل شده مجدد بررسی کند، آن‌هم طی یک هفته.

این متن بخشی از دستور سیدمحمد مقیمی به معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران است: «با عنایت به دستور اخیر جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رسیدگی مجدد پرونده‌های انضباطی دانشجویان، مقتضی است جهت تجدید نظر در احکام انضباطی صادرشده برای معدود دانشجویانی که در سه سال اخیر به دلایل مختلف در شورای انضباطی دانشگاه صادر است، این امکان فراهم شود تا با حضور دانشجویان مذکور و بر طبق ضوابط مربوطه توأم با اصل رأفت اسلامی، نسبت به بررسی مجدد پرونده‌ها اقدام لازم صورت گیرد و ظرف یک هفته آینده گزارش نهایی ارائه گردد.»

با توجه به متن بالا چند سوال وجود دارد که به اختصار آورده می‌شود:

یک – آقای مقیمی چرا الان یادشان افتاده برای دانشجویان طی سه سال گذشته به‌ویژه بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ پرونده انضباطی تشکیل شده و باید با رافت اسلامی حل و فصل شوند؟

دو – کاری که رئیس دانشگاه تهران طی سه سال گذشته انجام نداد، چه‌طور می‌خواهد در یک هفته انجام دهد؟ آیا در گذشته می‌توانسته یا می‌خواسته انجام دهد؟

سه – در ابتدای متن نوشته شده با عنایت به دستور جناب آقای پزشکیان، رئیس محترم جمهور اسلامی پرونده دانشجویان مجدد رسیدگی شود؛ دوره مدیریت آقای مقیمی در دانشگاه تهران در زمان ریاست جمهوری مسعود پزشکیان حدود دو ماه است، یعنی اگر رئیس جمهور عنایت نداشتند آقای مقیمی قصد نداشت پرونده دانشجویان را بررسی کند؟ یعنی سه سال احکام انضباطی منتطر انتخاب پزشکیان بود؟ مگر شما طی این سه سال رئیس دانشگاه نبودید، چه‌طور حالا به نظرتان رسیده احکام را مجدد بررسی کنید؟ یعنی تا قبل از این‌که اقای پزشکیان رئیس جمهور شود شما منتظر اجازه گرفتن بودید و به شما نمی‌دادند؟

چهار- امیدوارم این مورد چهارم حدس غلط باشد، طی یک هفته گذشته بارها خبر برکناری آقای مقیمی از دانشگاه تهران تایید و تکذیب شد، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم هم گفته عجله‌ای برای تغییر روسای دانشگاه‌ها ندارد، اقدام امروز رئیس دانشگاه تهران درباره بررسی مجدد پرونده دانشجویان آدم را نگران می‌کند، نکند این اقدام ما به ازای تداوم مدیریت آقای مقیمی در دانشگاه تهران باشد؟ اگرچه تجدید نظر در پرونده دانشجویان اقدام مثبتی است اما این را هم می‌شود بدون مقیمی انجام داد.

پنج – شاید رئیس دانشگاه تهران خواسته موقع رفتن از دانشگاه کار نیکی انجام دهد، به فال نیک می‌گیریم.

۲۳۳۲۳۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]