برق تهران در مرز هشدار | صرفه جویی کنید
برق تهران در مرز هشدار | صرفه جویی کنید

گرمای هوا در پایتخت افزایش یافته و این موضع سبب شده است تا مصرف برق بالا برود.

مصرف برق در تهران به مرز هشدار رسیده و گرمای هوا در آینده ممکن است این میزان مصرف را افزایش دهد.

شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مشترکان می رساند به دنبال افزایش کم سابقه دمای هوا، میزان مصرف برق در کشور افزایش بسیار زیادی پیدا کرده و به مرز هشدار نزدیک شده است.

در اطلاعیه شرکت توزیع برق تهران بزرگ آمده است: کارکنان خدوم شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ شبانه روز در تلاشند تا کوچک ترین اختلالی در تامین برق مورد نیاز مشترکان برق پایتخت ایجاد نشود اما حفظ پایداری شبکه بدون همراهی هموطنان امکان پذیر نخواهد بود.

درخواست می گردد به منظور همراهی در توزیع عادلانه انرژی اکیدا از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون ماشین لباسشویی، اتو و جاروی برقی و استفاده از دور تند کولرهای آبی در ساعات اوج مصرف به ویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ خودداری و در صورت استفاده از کولرهای گازی و سامانه های سرمایشی پرمصرف، دمای سامانه سرماساز را بر روی عدد ۲۵ یا ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مصرف برق در کشورمان به تازگی برای سومین بار در سال جاری رکوردزنی داشت. به نظر می‌آید کمبود برق در حال تبدیل شدن به چالش جدی در کشورمان است و باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود، ازجمله اینکه شهروندان باید اصلاح الگوی مصرف برق را برای بهره مندی همه مردم کشور از این نعمت خدادادی به نحوی جدی‌تر در دستورکار داشته باشند.

یکی از نکاتی که در سال‌های اخیر به نحو قابل توجهی از سوی صاحب نظران و کارشناسان تأکید و هشدارهای فراوانی نیز با محوریت آن مطرح شده، اوج‌گیری قابل توجه مصرف برق در کشورمان است. این موضوع به اندازه‌ای جدی است که در سال‌های اخیر در چندین نوبت شاهد وقوع خاموشی در برخی شهرهای بزرگ کشورمان به دلیل کمبود برق بوده‌ایم. 

هرچند قطعی برق مراکز تولیدی و کارخانه‌ها ازجمله مشکلاتی بوده که در سال‌های گذشته رسانه‌های کشورمان به نحوی جدی به آن پرداختند، اما همزمان با آغاز فصل گرما در کشورمان، بار دیگر شاهد اوج گیری مصرف برق هستیم؛ به نحوی که به تازگی مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد، شنبه ۱۶ تیرماه رکورد مصرف برق در کشورمان برای سومین بار در سال جاری شکسته شد و به عدد تاریخی ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات رسید.

وی افزود: افزایش دمای هوا در شمال و جنوب کشورمان عامل اصلی افزایش قابل توجه مصرف برق است و با تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت برق کشور، شبکه برق ایران همچنان پایدار ماند. از مردم می خواهیم با کاهش مصرف برق و صرفه جویی در این زمینه کاری کنند که همگان از نعمت برق در فصل گرم سال بهره ببرند.

تردیدی نیست صنعت برق بخش زیرساختی مهم هر کشوری است و قطعی برق می تواند به ازای هر ساعت خسارت‌های سنگینی را از نظر اقتصادی به کشورها وارد کند. با وجود این، موضوع اصلی این است، به نظر می آید کمبود برق در حال تبدیل شدن به چالش جدی در کشورمان است و باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود. در این زمینه به طور خاص بایست به سه نکته پرداخت.

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]