سوپرایر تویوتا برای صنعت خودروسازی | با بنزین خداحافظی کنید
سوپرایر تویوتا برای صنعت خودروسازی | با بنزین خداحافظی کنید

با توجه به رقابت خودروسازان برای تولید خودروهای کاملاً بدون آلاینده، تویوتا از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کند، از جمله توسعه موتورهای هیدروژنی مانند درون‌سوز هیدروژنی و پیل سوختی.

 

در سال های اخیر توجه زیادی به خودروهای الکتریکی معطوف شده، تویوتا خودروساز جذاب جهان بی‌سروصدا در حال توسعه ابتکاری تازه است. موتورهای احتراقی برای خودروهایی که با هیدروژن کار می‌کنند. اخیراً تویوتا کانسپت کرولا کراس هیدروژنی را معرفی کرده است که تفکر این شرکت را در این راستا ثابت می‌کند و پتانسیل هیدروژن را به‌عنوان سوخت خالص برای خودروهای احتراق داخلی (درون‌سوز) شناسایی می‌کند.

این شرکت در حال سرمایه‌گذاری در انواع مختلف خودروها از جمله خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی پیل سوختی است. این اقدام همچنین به تویوتا این امکان را می‌دهد که با توجه به تقاضای مشتریان و تفاوت‌های بازار جهانی، انعطاف پذیر باشد.

آیا تویوتا، هیدروژن را جایگزین بنزین خواهد کرد؟ 

استراتژی جدید این شرکت، فناوری احتراق هیدروژن است که یکی دیگر از حوزه‌های تلاش آن‌ها برای خنثی‌سازی کربن است. مهندسان تویوتا یک دستگاه کرولا GR را به موتور هیدروژنی مجهز کردند و آن را در مسابقات استقامتی Super Taikyu در ژاپن آزمایش کردند. این خودرو در طول یک فصل مسابقه شاهد افزایش ۲۴ درصدی قدرت موتور و ۳۳ درصدی گشتاور بود، در حالی که برد خودرو تا ۳۰ درصد افزایش یافت و زمان سوخت‌گیری از ۵ دقیقه به ۹۰ ثانیه کاهش یافت. این دستاورد، نتیجه‌ای موفق در دنیای واقعی است چرا که راه را برای توسعه تجاری فناوری احتراق هیدروژن هموار کرده است.

تویوتا علاوه بر گسترش تلاش‌های خود در مسابقات، ازکراس هیدروژنی کانسپت، خودرویی مفهومی در دنیای واقعی رونمایی کرد که فناوری احتراق هیدروژن را به نمایش می‌گذارد و از موتور جدید ۶ لیتری ۳ سیلندر توربو با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن بهره می‌برد. محصول نهایی، خودرویی با پنج سرنشین است که بسیار کاربردی است و قدرت یک موتور بنزینی استاندارد را بدون آلایندگی ارائه می‌دهد.

مدیران خودور ام وی اما

کانسپت کرولا کراس H۲ گام مهمی رو به جلو در روایت احتراق هیدروژن تویوتا است. این واقعیت که تویوتا از خودروهای موجود در بازار استفاده کرده است، تطبیق‌پذیری و کاربرد جهانی احتراق هیدروژن را در صنعت خودرو ثابت می‌کند. از مزایای اصلی احتراق هیدروژن می‌توان به سوخت‌گیری سریع، عدم نیاز به تغییر فناوری‌های موتور و عدم استفاده از عناصر با عرضه محدود مانند لیتیوم و نیکل اشاره کرد.

 

منبع:

اقتصاد آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]