بارش سنگین برف در مشهد!
بارش سنگین برف در مشهد!

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: در این سامانه بارشی اغلب بارش‌ها به صورت برف بوده و پیش‌بینی می‌کنیم در شهر مشهد ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر برف ببارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی اثمری عنوان کرد: سامانه بارشی جدید از شب گذشته و از نواحی جنوبی در استان فعال شده و به تدریج از بعداظهر امروز در اغلب نفاط استان گسترده خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این سامانه بارشی که هشدار سطح نارنجی نیز برای آن صادر شده است، بارش‌ها غالبا به صورت برف خواهد بود و به طور میانگین در مشهد ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر برف پیش‌بینی شده است.
افزود: بیشترین حجم بارش‌ها از اواخر امشب تا صبح جمعه پیش‌بینی شده است، ولی این سامانه تا اواخر روز شنبه ۱۲ اسفندماه در استان فعال است و روز شنبه تا حدودی تضعیف شده و از شنبه بیشترین مقدار بارش‌ها در نواحی شمال شرق و شرق استان خواهد بود.
اثمری گفت: هوای سرد کماکان تا چند روز آینده در استان ماندگار است و از جمعه دمای روزانه در مشهد به بالای صفر خواهد رسید اما دمای شبانه ۵ تا ۷ درجه زیر صفر در نوسان خواهد بود و از اواسط هفته آینده و بعد از آن دمای شبانه نیز روند افزایشی خواهد داشت.
وی ادامه داد: شب گذشته دمای هوای شهر مشهد ۴ درجه سلسیوس زیر صفر بود و برای امشب دمای شهر مشهد با ۲درجه کاهش، به منفی ۶ درجه خواد رسید، همچنین دمای هوای روزانه نیز فردا با ۲ درجه کاهش به منفی یک درجه خواهد رسید.
وی در مورد میزان بارش سامانه بارشی چند روز گذشته نیز گفت: بیشترین میزان بارش به میزان ۱۷.۶ میلیمتر مربوط به کلات نادر بوده است و سهم مشهد ازاین سامانه بارشی نیز در مجموع ۱۰.۷ میلیمتر گزارش شده است .
سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کاخک گناباد با ۶ درجه زیر صفر سردترین شهر و داورزن با ۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بوده است، بیشترین میزان بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته نیز از کاخک گناباد با ۴.۵ سانتی‌متر برف و بیشترین میزان بارش باران نیز از کاخک گناباد و ۳.۵ میلیمتر گزارش شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]