صدور کارت سوخت ۳ روزه شد + نحوه ثبت نام
صدور کارت سوخت ۳ روزه شد + نحوه ثبت نام

برای ثبت نام کارت سوخت به صورت غیر حضوری، سه روش وجود دارد که در این گزارش به شرح هر کدام می‌پردازیم.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا از همکاری این بنیاد با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت خبر داد و اعلام کرد که زمان صدور کارت سوخت به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.

نحوه ثبت نام کارت سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت به صورت غیر حضوری، سه روش وجود دارد که به شرح هر کدام می‌پردازیم.

از طریق سایت خدمات دولت

در روش اول، با مراجعه به سایت خدمات دولت و انتخاب در خواست خود، فرم مربوطه را پر کنید. اطلاعات خود را وارد کنید و برای دریافت کارت سوخت، اقدام نمایید. آدرس سایت :  mob.gov.ir
استفاده از برنامه دولت همراه

روش دوم برای دریافت کارت سوخت استفاده از برنامه دولت همراه است. شما با دانلود و نصب این برنامه از کافه بازار، مایکت، ایران اپس، اپ استور و… وارد بخش کارت سوخت شده و اطلاعات و فرم مرتبط را پر می¬‌نمایید.

ارسال کد دستوری با موبایل

آخرین روش، استفاده از قابلیت‌های گوشی همراه می¬‌باشد.به دلیل در دسترس بودن و راحتی این کار از -کدهای دستوری استفاده‌ می‌شود. برای ثبت درخواست کارت سوخت خود، کد دستوری ستاره، چهار، مربع (#۴*) را شماره گیری می‌کنیم.

لازم به ذکر است در صورتی از این روش می‌توان استفاده نمود که فرد خود مالک خودرو و سیم کارت ثبت نامی که از آن استفاده شده است باشد.

شرکت پخش فراورده های نفتی سامانه ای را برای اعلام خرابی و ردیابی کارت سوخت های جا مانده در جایگاه های عرضه سوخت و به منظور تسریع در فرایند صدور کارت سوخت و ارائه خدمات به  هم وطنان عزیز طراحی کرده است. 
سامانه اعلام مفقودی کارت سوخت

افرادی که کارت سوخت آنها مفقود شده است با مراجعه به سامانه اعلام مفقودی کارت سوخت به نشانی اینترنتی scs.niopdc.ir به راحتی میتوانند  با طی چند مرحله ساده پس از وارد شدن به سامانه رهگیری، شماره VIN وسیله نقلیه خود را وارد وسپس کد امنیتی را درج کنند تا کارت سوخت گم شده در جایگاه خود را استعلام نمایند . سپس نسبت به درخواست صدور کارت سوخت جدید در سامانه mob.gov.ir  اقدام نمایند . اگر اطلاعات کارت مفقود شده در سامانه وجود نداشت باید در اولین فرصت به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور مراجعه کرده و اعلام مفقودی نموده تا درخواست صدور کارت سوخت المثنی برای  آنها ثبت شود. در زمان ثبت درخواست کارت سوخت گم شده باطل می شود و دیگر کسی نمیتواند از آن سوء استفاده کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت سوخت المثنی در دفاتر پلیس +۱۰

•  شناسنامه و کارت ملی مالک اصلی خودرو برای احراز هویت

•  اصل و کپی کارت و برگ سبز خودرو

•  بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو

•  ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک (کارت سوخت برای مالک صادر می‌گردد)

•  ارائه فرم تکمیل شده

•  رسید پرداخت مبلغ از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر پلیس +۱۰

پس از دریافت کد رهگیری از دفاتر پیلس + ۱۰ می توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به آدرس tracking.Post.ir اقدام به پیگیری کارت سوخت المثنی خود کنید.

منبع:

اقتصادآنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]