چگونه طلا را تشخیص دهیم
چگونه طلا را تشخیص دهیم
هنگام خرید طلا و جواهرات همواره نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید تا در صورت تقلبی و غیراصل بودن طلا متوجه شده و از خرید منصرف شوید و جلوی ضرر و زیان را بگیرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین و ساده ترین روش های تشخیص طلای اصل از تقلبی آشنا نماییم، اگر میخواهید بدانید چگونه طلا را تشخیص دهیم تا انتهای این مقاله با ماهمراه باشید.

چگونه طلا اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوانید طلای اصل را از فیک و تقلبی تشخیص دهید روش های مختلفی وجود دارد. بسیاری از افراد هنگام خرید طلا و جواهرات روش های سنتی مثل استفاده از سرکه و ابلیمو را برای تشخیص اصل بودن طلای خریداری شده خود را انجام میدهند اما باید این نکته را بدانید که برای اینکه بخواهید اصل بودن یک طلا را تشخیص دهید روش های بهتر و جدید تری وجود دارد که پیشنهاد بورس شمش گلدن ارت این است که از این روش ها استفاده نمایید.

یکی از ساده ترین و آسان ترین روش های تشخیص اصل بودن طلا این است که یک کاسه آب ولرم تهیه کنید و طلای خریداری شده خود را داخل آن بی اندازید، چنانچه سریعا طلا به کف ظرف بی افتد یعنی اصل می باشد اما اگر روی آب بایستد یعنی تقلبی بوده و یا تنها روکش آن از طلا است.

در ادامه ۵ روش اصلی تشخیص طلا اصل از تقلبی را برای شما عزیزان به همراه تصویر مورد بررسی قرار داده ایم. پیشنهاد میشود برای خرید انواع طلا و جواهر اصل با یکی از شماره تلفن های ما در بورس طلای زربد گلدن ارت تماس بگیرید تا مشاوران و کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

بورس شمش گلدن ارت با پیش از دو دهه سابقه درخشان در این صنعت پر رونق و زیبا در خدمت همشهریان و هموطنان عزیز می باشد، شما عزیزان میتوانید برای خرید انواع طلا و شمش با یکی از شماره تلفن های گلدن ارت تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند، شماره تماس ها: ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۳ و ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۴ .

آدرس بورس سکه گلدن ارت: کرج آزادگان برج میلاد طبقه همکف بورس طلا پلاک ۲

تشخیص طلا با آهنربا

تشخیص طلا با آهنربا

یکی از روش هایی که با استفاده از آن میتوانید قادر به تشخیص اصل و یا تقلبی بودن طلا باشید این است که هنگام خرید طلا یک آهنربا را با خود همراه داشته باشید و به طلا نزدیک کنید، در صورتی که طلای مورد نظر شما جذب آهنربا شود یعنی تقلبی می باشد و در آن طلای خالص به کار نرفته است. اما در صورتی که طلا جذب آهنربا نشود یعنی طلا اصل می باشد.

پس اگر میخواهید بدانید چگونه در خانه طلا را از بدل تشخیص دهیم؟ باید بگوییم یکی از روش های آسان تشخیص طلا در خانه استفاده از آهن ربا می باشد.

همچنین میتوانید طلای مورد نظرتان را در ظرفی برنج (خام) بگذارید و ۲۴ ساعت بعد به رنگ برنج ها نگاه کنید. در صورتی که برنج ها رنگ زرد رنگ شده باشد یعنی طلا بدل بوده و تقلبی می باشد و در صورتی که برنج ها تغییر رنگ نداده باشند یعنی طلای خریداری شده شما اصل است.

چگونه طلا را تشخیص دهیم

تشخیص طلا با سنگ محک

سنگ محک یک روشی از تشخیص طلای اصل می باشد که از سال های گذشته افراد اغلب از این روش برای فهمیدن اصل بودن یک طلا استفاده می نمایند. برای تشخیص طلا با سنگ محک، با دست طلای خریداری شده خود را روی سنگ محک بکشید در صورتی که خط های ایجاد شده روی سنگ طلایی رنگ باشد یعنی طلا اصل بوده است.

پیشنهاد ویژه: نگران اینکه از کجا طلا بخریم نباشید، برای خریدی مطمئن حتما با بورس سکه گلدن آرت تماس بگیرید.

تشخیص طلا با آبلیمو

آبلیمو نیز یکی دیگر از روش های قدیمی تشخیص طلای اصل از تقلبی می باشد. افراد اغلب از این روش در خانه استفاده میکنند، به این صورت که چند قطره آبلیمو را روی طلای خریداری شده خود میریزند، در صورتی که پس از گذشت نیم اسعت، رنگ طلا عوض شده و سفید رنگ شود یعنی طلای خریداری شده فیک و تقلبی می باشد.

اما چنانچه با ریختن قطرات آبلیمو روی طلا، رنگ آن تغییری نکرده و ثابت بماند یعنی طلا اصل می باشد. لازم به ذکر است در این روش این نکته را در نظر بگیرید که آبلیمو به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی در مدت زمان کمی قادر به بردن رنگ های مصنوعی خواهد بود به همین دلیل میتوانید از این روش برای فهمیدن واقعی و اصل بودن طلا استفاده نمایید.

چگونه طلا را تشخیص دهیم در خانه

روش هایی که در بخش های قبلی برای شما عزیزان قرار دادیم روش هایی هستند که میتوانید در خانه نیز برای تشخیص طلای اصل استفاده نمایید. سرکه به عنوان یکی از قدیمی ترین روش ها در واقع بهترین روش برای تشخیص طلای اصل نیز می باشد. اگر میخواهید در خانه اقدام به تشخیص طلا نمایید چند قطره سرکه را روی بخشی از طلا بریزید، چنانچه پس از گذشت چند دقیقه (حدودا ۱۲ دقیقه) قسمتی که سرکه روی آن ریخته شده، فرو رفته باشد یعنی طلای خریداری شده شما تقلبی می باشد.

همچنین اگر با ریختن سرکه روی طلا، رنگ آن تیره شود نیز میتوان به این نتیجه رسید که طلا اصل نبوده و فیک می باشد.

چگونه طلا را تشخیص دهیم در خانه

تشخیص طلا از روی اعداد حک شده روی آن

یکی از بهترین روش ها برای اینکه بدانیم چگونه طلا را تشخیص دهیم این است که قسمت های مختلف طلا را زیر و رو مشاهده کنیم و به دنبال اعداد حک شده روی آن بگردیم. طلای اصل همواره دارای کد می باشد و شما عزیزان میتوانید تنها با مشاهده این کد ها روی طلای خود متوجه این موضوع بشوید که آیا طلای خریداری شده شما اصل می باشد یا خیر.

کد مصنوعات طلا: ۳۷۵، ۵۰۰، ۵۸۳، ۵۸۵، ۷۵۰، ۹۱۶، ۹۵۸،۹۹۹ است. چنانچه روی طلای خریداری شده خود یکی از این اعداد را مشاهده کرید یعنی طلای شما اصل و غیر تقلبی می باشد.

اما اگر اعدادی همچون ۸۰۰، ۸۳۰، ۸۷۵، ۹۲۵، ۹۶۰ را مشاهده کردید بدانید که طلایی که خریدید در واقع نقره بوده و کد مصنوعات نقره روی آن حک شده است.

تشخیص طلا با سوزاندن

بسیاری از افراد بر این باور هستند که برای تشخیص سریع طلا باید آن را بسوزانند و در صورتی که رذنگ طلا سیاه شود و یا به راحتی بسوزد یعنی طلا فیک و تقلبی می باشد.

اما باید بگوییم که برای تشخیص طلا با حرارت نباید آن را بسوزانید بلکه باید تکه ای یخ را روی آن قرار دهید. طلا اگر واقعی و اصل باشد مدت زمان ذوب شدن یخ را کاهش خواهد داد و در نتیجه یخ دیرتر ذوب خواهد شد اما اگر با قرار دادن قطعه ای یخ روی طلا، سریعا یخ ذوب شود یعنی طلای خریداری شده فیک می باشد.

تشخیص طلا با ماست

تشخیص طلا با ماست یکی دیگر از روش های تشخیص طلا در خانه می باشد که در دسته بهترین روش ها قرار دارد. برای اینکه بخواهید با استفاده از ماست از اصل بودن یک طلا اطمینان حاصل نمایید در یک طرف ماست طلای خریداری شده خود را بی اندازید و حدود نیم ساعت صبر کنید، در صورتی که طلای مورد نظر تغییر رنگ دهد، یعنی طلای شما فیک و تقلبی می باشد اما اگر رنگ آن تغییری نکند یعنی طلا اصل است.

تشخیص طلا با ماست

تشخیص طلا با وایتکس

از جمله بهترین اما خطرناک ترین روش تشخیص طلای قدیمی، استفاده از وایتکس می باشد. وایتکس به دلیل دارا بودن مقداری اسید در آن همواره باعث رفتن رنگ های غیر طبیعی می شود. برای آنکه بخواهیم طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم مقداری وایتکس را روی طلا میریزیم و با گذشت ۲ دقیقه اگر رنگ طلا برود و سفید رنگ شود یعنی تقلبی بوده و در صورتی که رنگ آن تغییر نکند اصل می باشد.

از کجا طلا بخریم

اگر به دنبال جایی مطمئن برای خرید طلا هستید، حتما با بورس سکه و طلای گلدن ارت تماس بگیرید.

از کجا طلا بخریم

بورس طلای گلدن ارت

بورس شمش گلدن ارت با پیش از دو دهه سابقه درخشان در این صنعت پر رونق و زیبا به عنوان بهترین بورس سکه تهران و کرج در خدمت همشهریان و هموطنان عزیز می باشد.

آدرس: کرج آزادگان برج میلاد طبقه همکف بورس طلا پلاک ۲

شماره تماس ها: ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۳ و ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۴

آدرس وب سایت: https://www.goldenart1.com

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش ها برای تشخیص طلای اصل را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم، به غیر از روش هایی که بالاتر ذکر شد، روش های دیگری همچون استفاده از اسید نیتریک و الکل نیز وجود دارد که به دلیل وارد کردن اسیب به طلای مورد نظر شما توسط بورس شمش گلدن ارت پیشنهاد نمیشود و بهتر است از ابزار های دیگر مانند سنگ محک و یا مشاهده کد های موجود روی طلا برای متوجه شدن اصل بودن آن استفاده نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]