ثبت چهارمین هفته افزایشی برای اسکناس سبز؛ سود ۶ میلیارد دلاری معامله‌گران از رشد دلار
ثبت چهارمین هفته افزایشی برای اسکناس سبز؛ سود ۶ میلیارد دلاری معامله‌گران از رشد دلار

اکوایران: انتظارات سرمایه‌گذاران مبنی بر ادامه سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار آمریکا، این هفته سود چشم‌گیری را عاید آنها کرد.

به گزارش اکوایران، پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در سطح بالایی حفظ کرد، دلار آمریکا هفته افزایشی دیگری را به ثبت رساند.

شاخص دلار بلومبرگ، پس از اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو تصمیم به ثابت نگه داشتن نرخ بهره گرفتند و تنها یک کاهش نرخ بهره را برای سال جاری پیش‌بینی کردند، دلار آمریکا روز جمعه چهارمین هفته افزایشی خود را به ثبت رساند که طولانی‌ترین افزایش از ماه فوریه محسوب می‌شود.

این مساله یک پیشرفت خوشایند برای معامله‌گرانی است که در هفته منتهی به روز چهارشنبه روی حجم زیادی از قراردادهایی سرمایه‌گذاری کردند که از افزایش ارزش دلار سود می‌برند. پس از عقب‌نشینی از شرط‌بندی افزایشی روی دلار در ماه می، سرمایه ‌گذاران در هفته منتهی به ۱۱ ژوئن، بیش از ۶ میلیارد دلار از افزایش ارزش دلار به دست آوردند. این بزرگ‌ترین افزایش ناشی از احساسات مثبت نسبت به دلار از اواخر ماه آوریل است.

به گفته یک معامله‌گر ارزهای خارجی، دلار این هفته از تغییرات دات پلات سود برده است. پیش‌بینی فدرال رزرو از تنها یک کاهش ۰٫۲۵ درصدی در نرخ بهره در سال جای، تفاوت نرخ بهره میان آمریکا و اکثر اعضای گروه ۱۰ اقتصاد صنعتی مرفه جهان را افزایش می‌دهد و به شتاب دلار کمک می‌کند.

 

سیاست فدرال رزرو، که با همتایان جهانی‌اش متفاوت است، در هفته‌های اخیر سبب تقویت دلار شده است؛ به خصوص پس از اینکه بانک‌های مرکزی کانادا و اتحادیه اروپا کاهش نرخ‌های بهره را آغاز کردند. آشفتگی بازار در فرانسه، که از درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور برای انتخابات زودهنگام در کشور ناشی می‌شد، نیز بر یورو فشار وارد کرد و سبب رشد دلار امن و همتایانش چون فرانک سوئیس شد.

گفتنی است مقامات فدرال رزرو انتظارات خود را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری کاهش دادند. با این وجود جروم پاول، رئیس این نهاد درها را برای کاهش بیشتر باز گذاشت و تاکید کرد که پیش‌بینی‌های جدید نشان‌دهنده یک رویکرد محافظه‌کارانه است.

سیاستگذاران پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را که بعد از جلسه دو روزه سیاستگذاری در واشنگتن منتشر شد، به‌روز کردند که نشان می‌داد انتظار آنها تنها یک کاهش در نرخ بهره در سال جاری است، درحالی که قبلا سه کاهش را پیش‌بینی می‌کردند.

آنها همچنین پیش‌بینی خود از تورم را افزایش دادند، حتی در شرایطی که داده‌های قیمت‌های مصرف کننده آمریکا دلایلی برای خوش‌بینی نسبت به کاهش تورم ایجاد کرده بود.

«کمیته بازار باز فدرال» که نرخ بهره سیاستی بانک مرکزی را تعیین می‌کند، در آخرین جلسه خود نرخ بهره معیار را در محدوده ۵٫۲۵ تا ۵٫۵ درصد حفظ کرد که بالاترین حد آن در بیش از ۲ دهه گذشته محسوب می‌شود. سیاستگذاران اکنون انتظار دو کاهش نرخ بهره را در سال جاری دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]