چشم بازار سرمایه به جام‌جم
چشم بازار سرمایه به جام‌جم

اکوایران: بازار سرمایه برای تمام‌ صحبت‌های مطرح شده توسط نامزدها سناریو می‌چیند و مطمئنا آنچه آینده میان‌مدت بازار سرمایه را رقم خواهد زد برنده نهایی صندوق‌های رأی خواهد بود.

به گزارش اکو ایران، در حال حاضر صندوق‌های انتخاباتی به جام جهان‌نمای بازار سرمایه تبدیل شده که خیر و شر بازار سرمایه را تعیین خواهد کرد.

شاخص کل بازار سرمایه در روز جاری بازهم پس از برخورد به حمایت محدوده ۳۸ درصدی فیبوناچی حمایت شد و رو به بالا برگشت. دیدبان روز قبل مواردی را که باعث شده تا تحلیلگران تصور کنند تا با نزدیک شدن به انتخابات بازار سرمایه تغییر جهت داد را بررسی کرد و به نظر می‌رسد بازار سرمایه در حال حاضر پس از برخورد به محدوده حمایتی تکنیکی مهم و اخبار منتشر شده رو به بالا برگشته است.

در حال حاضر فعالان بازار صحبت‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را مورد توجه قرار داده‌اند و صحبت‌های بورسی آن‌ها منعکس می‌شود. برخی نامزدها رویافروشی کرده و راهکارهای شکست خورده و آزموده شده را به عنوان راهکار آینده مطرح می‌کنند.

برخی تصور می‌کنند که نقدینگی به راحتی هدایت می‌شود و دولت‌های پیشین این راه‌ را به درستی انجام نداده‌اند که پول وارد بازار ارز و طلا شده است. نامزدی بیشتر دل به بازار اولیه و تامین مالی از این بازار بسته است و در نقطه مقابل نامزد دیگر می‌گوید بدون توجه به بازار ثانویه و بهبود آن نمی‌توان به بازار اولیه دل بست. آمار اقتصادی نامزدها و ارقامی که ارائه می‌دهند هم مورد توجه است. مردم و تحلیلگران درباره درستی، نادرستی و سهم واقعیت از آمار ارایه شده بحث ‌می‌کنند.

برخی از نامزدها مخالف برجام هستند، کاندیدایی از بازگشت به برجام می‌گوید و برخی از کاندیداها از لزوم مذاکره سخن می‌گویند‌. یک نامزد کاهش قیمت بنزین را مطرح می‌کند و نامزدهایی هم از لزوم اصلاح قیمت‌ها می‌گویند، در این شرایط بازار انتقادات به قیمت‌گذاری دستوری هم داغ است، ولی هنوز چگونگی اجرا مشخص نیست.

به هرحال بازار سرمایه برای تمام‌ موضوعات مطرح شده توسط نامزدها سناریو می‌چیند و مطمئنا آنچه آینده میان‌مدت بازار سرمایه را رقم خواهد زد، برنده نهایی صندوق‌های رأی خواهد بود. در حال حاضر صندوق‌های انتخاباتی به جام جهان‌نمای بازار سرمایه تبدیل شده که خیر و شر بازار سرمایه را تعیین خواهد کرد.

از نظر تکنیکی شاخص کل هم‌وزن محدوده حمایتی ۶۷۸ هزار واحد را از دست داده و سطح فوق به محدوده مقاومتی شاخص کل هم‌وزن تبدیل شده است. محدوده ۶۵۰ هزار واحد هم سطح حمایتی بعدی شاخص کل هم‌وزن است که از اردیبهشت سال قبل شاخص کل هم‌وزن پایین‌تر از آن نرفته است.

نیم سکه رکورد قیمتی زد

تتر در روز جاری هم بالاتر از دلار تهران معامله شد. حباب درهم که از ۲۲ روز معاملاتی در خردادماه ۱۶ روز منفی بود، پنج روز است که مثبت شده است. حباب طلای آب‌شده هم چهار روزی است که بالای یک درصد است. این درحالی است که حباب طلای آبشده از ابتدای سال جاری فقط ۱۳ روز بالای یک درصد قرار گرفته و در بقیه روزها کمتر بود. حباب ربع سکه در محدوده ۷۸ درصد قرار گرفته و کمترین مقدار از دوم خرداد تا کنون است. حباب نیم سکه هم در محدوده ۳۹ درصد شده که کمترین مقدار از دوم خرداد تا کنون است.

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که نیم سکه در پایین‌ترین سطح قیمتی از ابتدای سال جاری قرار گرفته و در سال جاری چنین محدوده قیمتی را تجربه نکرده است.

از نظر تکنیکی نیم‌سکه در محدوده حمایتی اندیکاتور آر‌اس‌آی و کمترین سطح از مردادماه سال قبل قرار گرفته است. اندیکاتور مکدی هم در مرز تصمیم‌گیری قرار دارد.

 محدوده ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حمایت نیم سکه است. محدوده قیمتی ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون تومان هم سد مقاومتی پیش روی نیم سکه است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]