توقف روند مثبت طلا در جهان
توقف روند مثبت طلا در جهان

اکوایران: قیمت‌های طلا که با رشد قابل توجهی همراه شده بود، به دنبال انتظارات از بانک مرکزی آمریکا در زمینه کاهش نرخ بهره در سپتامبر، امروز با توقف این روند مثبت مواجه شدند.

به گزارش اکوایران، روند رشد شدید قیمت‌های طلا در روز دوشنبه (۱۸ تیر) متوقف شد که علت آن به انتظارات از فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر به دنبال آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا مربوط می‌شود.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا پس از آنکه به بالاترین سطح خود از ۲۲ می (۲ خرداد) رسید، در ساعت ۱۸:۰۴ به وقت ایران در سطح ۲۳۷۷ دلار در هر اونس قرار گرفت. معاملات آتی فلز زرد نیز با کاهش ۰/۵ درصدی به ۲۳۸۵ دلار به ازای هر اونس رسیده است.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، می‌گوید: «معتقدم که طلا بر پایه پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو قصد دارد نرخ‌های بهره را کاهش دهد، به سطوح قیمتی بالاتری دست خواهد یافت. ابزار نظارت فدرال رزرو کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر و سپس کاهش دیگری احتمالا در نوامبر و دسامبر را نشان می‌دهد که برای طلا صعودی خواهد بود.»

داده‌های اقتصادی هفته گذشته نشان داد بازار کار نشانه‌هایی از تضعیف را دارد و همین امر بانک مرکزی آمریکا را در مسیر آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره نگه داشت.

بازارها ۷۱ درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو نرخ‌ بهره را در سپتامبر کاهش دهد و یک کاهش دیگر نیز در دسامبر رخ دهد.

کایل رودا، تحلیل‌گر بازار مالی در Capital.com، اعلام کرده: «اگر یک روند کاهشی و غیرمنتظره دیگر در داده‌های تورمی ببینیم، این موضوع رشد قیمت طلا را در پی خواهد داشت.»

سرمایه‌گذاران در این هفته بر سخنرانی جروم پاول – رئیس فدرال رزرو – در کنگره، نظرات تعدادی از مقامات فدرال رزرو و داده‌های تورم ایالات متحده که قرار است در روز پنجشنبه ارائه شود، متمرکز خواهند بود.

همچنین، بانک مرکزی چین برای دومین ماه متوالی از خرید طلا برای ذخایر خود خودداری کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]