الان خرید خودرو سود بیشتری دارد یا طلا و ارز؟
الان خرید خودرو سود بیشتری دارد یا طلا و ارز؟

معامله‌گران می‌گفتند اثر محرم به بازار ارز رسیده/ بازار دینار دوباره سکه شده/ کماکان پول از صندوق‌های طلا پول در حال خارج شدن است/ بازار از دیدار طیب‌نیا و‌ پزشکیان حس خوبی دارد/ خودرو الان سود بیشتری دارد یا خرید طلا و ارز؟

با شروع ماه محرم معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به رکود رفت. آن‌ها طبق سابقه‌ای که بازار ارز و سکه در سنوات گذشته در این روزها داشته معتقدند که در شروع محرم بازار رکودی می‌شود. در این فضای رکودی بازار، خرید و فروش دینار عراق قوت گرفته و این ارز در معاملات این روزها پیشتاز است. قیمت دینار با توجه به حجم تقاضا در بازار متفاوت است و بین ۴۰ هزار تا ۴۲ هزار تومان در معامله است. این درحالیست که طبق برابری دینار به دلار در بازار ارز آزاد عراق و قیمت دلار تهران، قیمت دینار در حوالی ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود. یعنی اگر کسی به تومان بخواهد در عراق دینار بخرد هر دینار حوالی ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان برایش آب می‌خورد که با فروش آن در بازار ارز تهران سود می‌کند

طبق اطلاعات اکوایران در محرم پنج سال گذشته تمامی سال‌ها قیمت دلار در روزهای ابتدایی محرم کاهشی بوده به جز محرم ۱۴۰۰٫

معامله‌گران دلیل دوم بی‌رمقی بازار را ثبت نام خودروهای وارداتی می‌دانستند. معاون وزیر صمت در روز دوشنبه اعلام کرده از امروز متقاضیان تا روز پنجشنبه ۲۱ تیر برای وکالتی کردن حساب خود مهلت دارند. همین موضوع باعث شده تا فروش‌هایی در بازار ارز و سکه ببینیم.

یکسری هم با مقایسه سود خریداران خودروهای وارداتی در دور قبلی می‌گفتند کسانی که در دور قبل به جای طلا و ارز، خودرو خریدند سود بیشتری بردند.

دلیل سوم و اصلی رکود بازارها، انتظار معامله‌گران برای برنامه‌ها و وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان است. گروهی از معامله‌گران معتقدند در این شرایط رکودی بازار، بالایی قیمت‌ها فرصت فروش است.

در روز دوشنبه مهمترین اسم برای بازار آقای طیب‌نیا بود. بعد از اظهارات طیب‌نیا درمورد تک‌نرخی کردن ارز، بازار نسبت به این چهره خوشبین شده است. در روز دوشنبه آقای پزشکیان و طیب‌نیا با هم دیدار داشتند و نسبت به این دیدار، بازار حس خوبی داشت.

در روز دوشنبه همچنان شاهد خروج پول از صندوق‌های طلا بودیم. این سومین روز متوالی خروج پول از این بازار بود که در سال ۱۴۰۳ بی‌سابقه است. یک تحلیل تکنیکال هم از این صندوق‌ها در بازار بود که نوشته شاخص صندوق‌های طلا همچنان در کانال صعودی حرکت می‌کند و با این کاهش سه روزه به کف کانال رسیده. طبق این گزارش اگر این کف در بازار حفظ شود قیمت‌ها می‌تواند دوباره افزایشی شود.

البته در روز دوشنبه قیمت طلای آبشده به زیر حمایت میانی خودش رفته و اگر در روز سه‌شنبه زیر این سطح بماند کلا روند صعود تمام می‌شود. قیمت طلای آبشده دوشنبه با گپ منفی ۱۷۰ هزار تومانی در ۱۴ میلیون و ۷۳۰ تومان بازگشایی کرد و تا کف ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین رفت. در معاملات پشت خط فعلا این کف هم از دست رفته است. حمایت مهم طلای آبشده در ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد که احتمال حضور خریدار در آنجا وجود خواهد داشت. اما اگر این مرز از دست برود حرکت نزول ادامه دارد و می‌تواند تا حوالی ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان پایین برود.

قیمت سکه هم در روز دوشنبه بر مدار کاهش بود و کانال ۴۱ میلیون را از دست داد. قیمت سکه در روز دوشنبه در ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد. حباب سکه هم با کاهش به کمترین میزان در امسال رسید.

قیمت دلار هرات دوشنبه را در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و همراه با کاهش درهم افت کرد و به ۵۹ هزار و ۱۰۰ اومان رسید. کف حمایتی مهم دلار هرات هم در ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد که بازار می‌تواند در آن‌جا واکنش داشته باشد.

قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان شروع کرد و با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]