قیمت طلا در نزدیکی قله تاریخی؛ رکورد شکسته می‌شود؟
قیمت طلا در نزدیکی قله تاریخی؛ رکورد شکسته می‌شود؟

اکوایران: به دنبال انتشار داده‌های تورمی آمریکا که نشان داد تورم در ایالات متحده به شکل گسترده کاهش پیدا کرده است، قیمت فلز زرد به بالاتر از سطح ۲۴۰۰ دلار جهش پیدا کرده است.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا به دنبال کاهش غیرمنتظره شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا، به بالاتر از سطح ۲۴۰۰ دلار در هر اونس جهش کرد و به رکورد قیمتی ثبت شده خود در ماه می نزدیک شد. این اتفاق باعث افزایش امیدها نسبت به کاهش زودتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی شده است.

به نوشته بلومبرگ، به دنبال انتشار داده‌های تورمی آمریکا برای ماه ژوئن که نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده با کاهش ۰/۱ درصدی نسبت به ماه می همراه شده است،‌ قیمت طلا تا ۱/۸ درصد رشد داشت. تورم آمریکا برای ماه ژوئن نشان‌دهنده نخستین کاهش شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور در بیش از ۴ سال اخیر است. شاخص کلیدی تورم هسته نیز در ماه ژوئن تنها ۰/۱ درصد رشد داشت که باعث شد انتظارات از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش پیدا کند.

این ارقام نشان می‌دهد تورم پس از رشد شدید در ابتدای سال، روند نزولی خود را از سر گرفته است، در حالیکه به نظر می‌رسد فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌تر، کند شده‌اند. روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعلام کرد بانک مرکزی قبل از کاهش نرخ بهره نیازی به تورم زیر ۲ درصد ندارد.

به دنبال داده‌های تورمی روز پنجشنبه آمریکا،‌ بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار سقوط کردند.

نرخ‌ بهره بالا به عنوان باد مخالفی برای قیمت طلا به‌عنوان یک دارایی بدون بهره در نظر گرفته می‌شود، اما قیمت‌ فلز زرد همچنان در سال جاری میلادی به دلیل موج خرید توسط سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی، به بالاترین حد خود رسیده است. رشد این فلز گرانبها در روز پنجشنبه باعث شد قیمت آن به نزدیکی بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۲۴۵۰ دلار در هر اونس برسد.

رایان مک‌کی، استراتژیست ارشد کالا در TD Securities، در یادداشتی گفت: «داده‌های تورم که کمتر از حد انتظار بودند، افزایش قیمت فلزات گران‌بها را تشدید می‌کند. با این روند، یک گروه کلان کلیدی که تاکنون در حاشیه بوده است، به احتمال زیاد بار دیگر به طلا علاقه‌مند خواهد شد.»

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۷:۴۷ به وقت ایران در سطح ۲۴۱۰ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. بالاترین قیمت فلز زرد طی امروز و تا لحظه نگارش این گزارش، ۲۴۱۲ دلار در هر اونس بوده است.  

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]