طلا و سکه هفته را افزایشی شروع کرد/ پیش‌بینی‌ قیمت‌ها از نگاه کارشناسان
طلا و سکه هفته را افزایشی شروع کرد/ پیش‌بینی‌ قیمت‌ها از نگاه کارشناسان

طلا و سکه هفته خود را با افزایش قیمت‌ها آغاز کردند. این فلز زرد با دنباله‌روی از انس جهانی طلا روند صعودی به خود گرفت و رشد جزئی را تجربه کرد. اما پیش‌بینی‌ها راجع به آینده این بازار چه می‌گویند؟

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه با آغاز هفته، روند جدیدی را در پیش گرفته است. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۳ تیر ۱۴۰۳ برخلاف هفته گذشته صبح خود را با افزایش جزئی آغاز کرد و به سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار نیز امروز رشد جزئی را تجربه کرده و به نرخ چهار میلیون و ۴۹۹ هزار تومانی رسیده است.

سکه هم مانند طلا، هفته را با روند صعودی آغاز و بر این اساس اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را ۵۰ هزار تومان گران‌تر از روز گذشته و ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرد. همچنین سکه تا لحظه نگارش این گزارش، طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و اکنون در نرخ ۳۷ میلیون در بازار عرضه می‌شود. 

بازار طلا و سکه مجددا در پی افزایش انس جهانی روند افزایش قیمت‌ها را در پیش گرفت و در این میان کاهش نرخ دلار تعیین‌کننده قیمت این فلز زرد نبود. رشد انس جهانی که از هفته گذشته متوقف شده بود، اکنون به روند پیشین خود بازگشته و با افزایش ۱٫۸۷ دلاری نسبت به روز گذشته، حالا به دو هزار و ۴۱۱ دلار رسیده است.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

همانطور که پیش از این به آن اشاره شد انس جهانی طلا مجددا رو به افزایش است و به نظر می‌رسد دوباره در مسیر سقف‌شکنی‌های پی‌درپی قرار بگیرد و در پی آن هم بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت، پس از ریزش‌های هفته گذشته باشد. 

کارشناسان معتقدند که بازار طلا و سکه تا زمان روی کار آمدن دولت جدید در یک بازه قیمتی مشخص نوسان داشته باشد و مردم شاهد افزایش یا کاهش قابل توجهی در این بازارها نباشند. البته باید این نکته را نیز درنظر گرفت که در ماه‌های محرم و صفر، رکود بر بازارها حاکم می‌شود و رکود در بازار طلا و سکه شدیدتر است. 

همچنین باید به این نکته توجه کرد که ثبات بازار موقت است و پیش‌بینی‌ بازار در بازه بلندمت حاکی از رشد بازارهاست. انتشار داده‌های تورمی آمریکا حاکی از کاهش نرخ تورم است که این مولفه می‌تواند قیمت انس جهانی را بالاتر از قیمت کنونی ببرد. 

پیش‌بینی‌های بلندمدت تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند با توجه به انتخابات آمریکا و احتمال پیروزی ترامپ، تورم حاکم در ایران و همچنین بودجه ۱۴۰۳، قیمت دلار افزایشی خواهد بود و در پی آن نیز قیمت طلا و سکه روند صعودی خواهد گرفت. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]